Content hub

Tulevaisuuden digitaalinen arkisto on jo täällä

Tulevaisuuden digitaalinen arkisto on jo täällä

Mitä ajattelet, kun kuulet puhuttavan digitaalisesta arkistosta? Useimpien mieleen tulee vaatimustenmukaisuuden ja oikeudellisten velvoitteiden viidakko. – Tulevaisuuden digitaalinen arkisto on kaiken yritysten ja asiakkaiden välisen viestinnän solmukohta, jota asiakkaat arvostavat, Joiston toimitusjohtaja Tommi Hänninen kertoo.

Kuusi digitaalista trendiä, joita kannattaa seurata vuonna 2022

Kuusi digitaalista trendiä, joita kannattaa seurata vuonna 2022

Viimeiset kaksi vuotta ovat osoittaneet maailmalle ennen kaikkea sen, että muutos on mahdollinen milloin tahansa. Ihmisten työ ja elämäntyyli eivät ole koskaan aiemmin muuttuneet näin paljon näin lyhyessä ajassa – eikä digitalisaatio ole koskaan aiemmin edennyt näin nopeasti yhteiskunnan kaikilla osa-alueilla.

Oscar-Berg_16-9.jpg

Pandemia toi mukanaan digitaaliset palaverit – mutta missä tulevaisuuden työpaikka oikein sijaitsee?

Videopalaverien ja digitaalisten työkalujen ansiosta työskentelyä on voitu jatkaa kuluneen vuoden aikana. Monet meistä ovat kuitenkin ymmärtäneet, että tulevaisuuden työskentely edellyttää tarkempaa suunnittelua.

Work-after-Covid-19_16-9.jpg

Turvallinen etätyö

Etätyö asettaa korkeat vaatimukset asianmukaiselle tietojenkäsittelylle ja turvalliselle tiedon jakamiselle. On myös järkevää kehittää digitaalistrategioita liiketoiminnan kannalta kriittisten asiakirjojen arkistoimiseksi ja suojaamiseksi

Kundupplevelse_16-9.jpg

Yksikanavaisesti toimiva ottaa riskin

PostNord Strålforsin liiketoiminnan kehityspäällikkö Mattias Norén neuvoo yrityksiä odottamaan odottamatonta. Joustavien ja kanavasta riippumattomien ratkaisujen ansiosta toimitustavat vastaavat asiakkaiden toiveisiin myös tulevaisuudessa.

Gen-Z_16-9.jpg

Sano hei uusille työtovereillesi

Kun 1950-luvulla syntyneet jäävät eläkkeelle, Z-sukupolvi ottaa heidän paikkansa. Monilla työpaikoilla on juuri nyt käynnissä sukupolvenvaihdos. Elämäntapa-asiantuntija ja käyttäytymistieteilijä Lovisa Sterner selittää, mitä tämä merkitsee dynamiikan kannalta.

Mattias-Noren_16-9_2.jpg

Vuoden digitalisoitumistrendit

Ovatko lisääntynyt markkinoinnin kohdentaminen ja entistä suurempi tarve asiakkaan yksityisyyden suojalle ristiriidassa keskenään? Head of Business Development Mattias Norén kertoo näkökulmansa viiteen kysymykseen, joihin yrityksen täytyy ottaa kantaa vuoteen 2020 mennessä.

5-digitala-trender_16-9.jpg

Vuoden digitalisoitumistrendit

Ovatko lisääntynyt markkinoinnin kohdentaminen ja entistä suurempi tarve asiakkaan yksityisyyden suojalle ristiriidassa keskenään? Head of Business Development Mattias Norén kertoo näkökulmansa viiteen kysymykseen, joihin yrityksen täytyy ottaa kantaa vuoteen 2020 mennessä.

Vor-tids-megatrends_16-9_NY.jpg

Aikamme megatrendit

Luodakseen vakaan ja menestyksekkään strategia- tai skenaarioprosessin organisaatioiden on CIFS:n mukaan välttämätöntä tunnistaa, mitkä megatrendit tulevat vaikuttamaan niihin, sekä valmistautua liiketoimintaan kohdistuviin vaikutuksiin. CIFS luokittelee seuraavat 14 suuntausta aikamme megatrendeiksi.

Hvor-gar-kunden_16-9.jpg

Minne asiakkaat suuntaavat tiensä?

Kuluttajatottumusten muuttuessa ja tekniikan kehittyessä nopeaan tahtiin tämä on kysymys, johon moni hakee vastausta. Copenhagen Institute for Futures Studies hyödyntää skenaariosuunnittelua auttaakseen toimeksiantajiaan valmistautumaan useisiin erilaisiin tulevaisuudenkuviin.

e-faktura-16-9.jpg

E-laskutukseen liittyvät vaatimukset EU-alueella

Huhtikuussa kaikkien viranomaisten EU:n alueella täytyy pystyä vastaanottamaan sähköisiä laskuja toimittajiltaan. Digitaalinen muutos on edennyt Pohjoismaissa eri tahtiin.

x-enheter-illustration-16-9.jpg

X-yksiköt antavat lisää tilaa innovaatioille

X-yksiköillä suuryritys voi hyödyntää start up -yritysten nopealiikkeisyyttä. Samalla sopiva etäisyys emoyhtiöön mahdollistaa toiminnan skaalauksen, kun aika on kypsä.

Ashkan-Fardos_16-9.jpg

Oletko ymmärtänyt digitalisoinnin käsitteen väärin?

Analogisen palvelun muuttaminen digitaaliseksi on pelkkä tekninen muutos. Digitalisointi alkaa kunnolla vasta kun yritys omaksuu internet-sukupolven käyttäytymisen. Näin väittää TEDx-puhuja Ashkan Fardost, joka on digitalisoinnin ja disruptiivisen tekniikan asiantuntija.