Ota yhteyttä
Haluatko lisätietoja siitä, miten asiakaskokemus voidaan optimoida ja siitä saadaan kustannustehokkaampi? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.
Selkeä ja tehokas viestintä on luotonhallinta- ja perintäyhtiöille olennaisen tärkeää. Epäselvät laskut ja hankalat maksuratkaisut aiheuttavat kuitenkin ongelmia useissa vaiheissa. Keskittymällä asiakasviestintään ja maksamisen sujuvuuteen voidaan lyhentää maksuaikoja ja parantaa asiakaskokemusta.
Luotonhallinnassa, perinnässä ja factoringissa keskitytään auttamaan velallista pääsemään veloista ja lyhentämään velkojen maksuaikaa. Monet laskut maksetaan kuitenkin tarpeettoman myöhään, ja pahimmassa tapauksessa ne jäävät kokonaan maksamatta. Epäselvä viestintä ja joustamattomat maksuratkaisut vievät aikaa yrityksiltä, velallisilta ja asiakkailta. Ja mikä pahinta, seurauksena on huono asiakaskokemus.
Kehittämällä asiakasviestintää ja maksukokemusta luotonhallinta- ja perintäyhtiöillä on hyvät mahdollisuudet nopeuttaa maksamista, ylläpitää hyviä asiakassuhteita ja auttaa velallista tervehdyttämään talouttaan.
PostNord Strålfors tarjoaa yksilöllisiä ja turvallisia viestintäratkaisuja, jotka auttavat luotonhallinta- ja perintäyhtiöitä noudattamaan lakeja ja sääntöjä tällä erittäin säännellyllä toimialalla.
Autamme luotonhallinta- ja perintäyhtiöitä lähettämään laskut nopeasti oikeille henkilöille ja oikeita kanavia pitkin. Lisäksi maksamiseen tarjoamme useita ratkaisuja. Digitaaliset postilaatikot, mobiililaskut ja mobiilimaksut lyhentävät aikaa maksukehotuksesta maksamiseen, ja fyysisten laskujen toimitusvarmuus on puolestaan erinomainen.
Vähennä maksuviiveiden tai maksujen laiminlyönnin riskiä toimittamalla keskeiset viestit nopeasti, turvallisesti ja helppokäyttöisesti. Turvallinen ja automaattinen viestinnän hallinta vähentää työlästä hallinnointia ja takaa, että tiedot ovat kätevästi niitä tarvitsevien saatavilla.
Luotonhallinta- ja perintäyhtiöiden on noudatettava toimialan lakeja ja varmistettava, että koko viestintäketju saapuvista lähteviin ja vastaanotettaviin viesteihin on turvallinen. Painetun ja sähköisen viestinnän palvelumme auttavat yhteistyökumppaneitamme hoitamaan viestinnän nopeasti ja kustannustehokkaasti ja varmistamaan samalla korkean tietoturvatason.
Eri asiakkailla ja velallisilla on erilainen maksuvalmius ja erilaiset mieltymykset viestinnän ja maksutapojen osalta. Siksi on tärkeää, että luotonhallinta- ja perintäyritykset suhtautuvat maksukokemukseen tärkeänä osana koko asiakaskokemusta.
Perintäyhtiöt käsittelevät suuria määriä arkaluonteisia henkilötietoja (velkoja), ja niiden on kussakin maassa noudatettava toimialan sääntelykehystä. Tietosuojan puutteet voivat johtaa sakkoihin, ja pahimmassa tapauksessa seurauksena voi olla perintäluvan ja siten liikevaihdon menetys.
Perintäala kehittyy, kun yhä uusia digitaalisia ratkaisuja luodaan ja otetaan käyttöön. Täyttääkseen yhteiskuntavastuunsa nyt ja tulevaisuudessa on yritysten hyödynnettävä tekniikkaa ja siirryttävä perinnästä kohti asiakaslähtöistä vuoropuhelua. Näin asian näkee Kredinorin uusista tuotteista ja palveluista vastaava johtaja Andreas Komnæs: – Alan on uudistettava toimintatapojaan täyttääkseen yhteiskunnan odotukset.
Haluatko lisätietoja siitä, miten asiakaskokemus voidaan optimoida ja siitä saadaan kustannustehokkaampi? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.