Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Per Kristensson on kulutukseen ja innovaatioihin erikoistunut psykologian professori
Karlstadin yliopiston kuluttajapsykologia- ja innovaatioprofessori Per Kristenssonin mukaan yrityksen on kuunneltava asiakkaitaan entistä tarkemmin ja kohdattava asiakkaat intuitiivisesti, jos se haluaa parantaa asiakaskokemusta.

Yksikanavaisesti toimiva ottaa riskin
PostNord Strålforsin liiketoiminnan kehityspäällikkö Mattias Norén neuvoo yrityksiä odottamaan odottamatonta. Joustavien ja kanavasta riippumattomien ratkaisujen ansiosta toimitustavat vastaavat asiakkaiden toiveisiin myös tulevaisuudessa.

Käteisettömästä maksamisesta kontaktittomaan – näin maksukäyttäytyminen muuttuu Pohjoismaissa
Mahdatko pitää lompakkoa mukanasi enää viiden vuoden kuluttua? Todennäköisesti et. Digitaalinen tekniikka avaa mahdollisuuksia uusille kontaktittomille maksuratkaisuille, jotka voidaan integroida entistä paremmin ostokokemukseen.

Innovaatiot ovat yritysten lääke Covid-19-kriisiin
Koronavirus on pakottanut yritykset mukauttamaan toimintojaan nopeasti kaikkialla maailmassa. Seurauksena on ollut valtava määrä uusia innovaatioita terveydenhuollon suojavarusteista aina älykkäisiin videoneuvottelutyökaluihin. Seuraavassa on 10 esimerkkiä innovaatioista, joiden ansiosta olemme kriisin jälkeen entistä vahvempia:


Sano hei uusille työtovereillesi
Kun 1950-luvulla syntyneet jäävät eläkkeelle, Z-sukupolvi ottaa heidän paikkansa. Monilla työpaikoilla on juuri nyt käynnissä sukupolvenvaihdos. Elämäntapa-asiantuntija ja käyttäytymistieteilijä Lovisa Sterner selittää, mitä tämä merkitsee dynamiikan kannalta.


Vuoden digitalisoitumistrendit
Ovatko lisääntynyt markkinoinnin kohdentaminen ja entistä suurempi tarve asiakkaan yksityisyyden suojalle ristiriidassa keskenään? Head of Business Development Mattias Norén kertoo näkökulmansa viiteen kysymykseen, joihin yrityksen täytyy ottaa kantaa vuoteen 2020 mennessä.

Tekniikkaa, josta kuluttajat unelmoivat
Ericsson Consumer & IndustryLab on selvittänyt, millaisia trendejä kuluttajat mielellään näkisivät tulevaisuudessa. Toivelistan kärkisijoilla ovat helpompi ostaminen, nopeammat maksut ja osuvammat suositukset.

Apua uudella pelikentällä navigointiin
Maksupalvelujen määrän kasvaessa yritysten on yhä tärkeämpää sisällyttää Payment Management -ratkaisut omnichannelstrategiaansa. Mahdollisuus valita maksutapa itse lisää sekä asiakasuskollisuutta että maksuhalukkuutta.

Uudet sovellukset auttavat toteuttamaan unelmat
Saa tukea arjen taloudesta huolehtimiseen. Saavuta säästötavoitteesi. Toteuta unelmasi. Sovellustalouden kehityksessä uusinta ovat analyysipalvelut, jotka on suunnattu etenkin milleniaaleille.

Etiikka ja tekniikka tuovat pohjoismaista etua
Kiinalaiset ja yhdysvaltalaiset maksuratkaisut dominoivat globaalia verkkokauppaa. Näiden kahden suurvallan välissä norjalainen yllättäjä Vipps yrittää kuitenkin vallata itselleen jalansijaa.

Arvopohjaisesta kuluttamisesta tullut valtavirtaa
Kuluttajat paitsi luottavat enemmän yrityksiin kuin viranomaisiin, he luottavat myös siihen, että elinkeinoelämä auttaa ratkaisemaan poliittisia ja yhteiskunnallisia ongelmia.

8 seurausta kuluttajien lisääntyneestä vallasta
Viime vuosina on puhuttu paljon kuluttajien vallan lisääntymisestä. Mitä se oikein tarkoittaa käytännössä ja miten kuluttajat käyttävät valtaansa? Olemme listanneet kahdeksan selkeää merkkiä, jotka kertovat vallan olevan nyt kuluttajilla.

Aikamme megatrendit
Luodakseen vakaan ja menestyksekkään strategia- tai skenaarioprosessin organisaatioiden on CIFS:n mukaan välttämätöntä tunnistaa, mitkä megatrendit tulevat vaikuttamaan niihin, sekä valmistautua liiketoimintaan kohdistuviin vaikutuksiin. CIFS luokittelee seuraavat 14 suuntausta aikamme megatrendeiksi.

Minne asiakkaat suuntaavat tiensä?
Kuluttajatottumusten muuttuessa ja tekniikan kehittyessä nopeaan tahtiin tämä on kysymys, johon moni hakee vastausta. Copenhagen Institute for Futures Studies hyödyntää skenaariosuunnittelua auttaakseen toimeksiantajiaan valmistautumaan useisiin erilaisiin tulevaisuudenkuviin.

Toimisto, joka tekee työstä mukavampaa
Nykytekniikka mahdollistaa työskentelyn missä tahansa. Mitä sellaista toimisto voi tarjota, mitä kodin työhuone ei voi? Ehkä jaettuja kokemuksia ja lisäpotkua luovuuteen. Seuraavat viisi yritystä eivät koe mitään vastakkainasettelua hyödyn ja huvin välillä.