Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Ikano Bank tekee pitkäjänteistä työtä kestävän kehityksen eteen
Ikano-konserniin kuuluvan pankin, Ikano Bank AB:n liiketoiminnan tavoitteena on luoda mahdollisimman monelle asiakkaalle helposti ymmärrettäviä ja edullisia tuotteita ja palveluita, jotka auttavat asiakkaan oman talouden tasapainoa. Osana kestävää kehitystä Ikano Bank on keskittynyt paperin käytön vähentämiseen.

Automaattipuhelulla mainio vaikuttavuus jäsenistöön
Suomen Ekonomit kokeilivat automaattipuhelua jäsenistönsä tavoittamiseen. PostNord Strålfors toteutti heille noin 10 000 jäsenen kontaktoinnin. Paitsi tulokset, niin myös jäseniltä tullut palaute on ollut poikkeuksellisen positiivista.

Laskunvälityksen palveluoperaattorimalli tarjoaa Intrumin asiakkaille joustavat ja tarpeisiin sopivat ratkaisut
Intrum on luotonhallinnan asiantuntija, jonka palvelut kattavat koko luotonhallinnan ketjun. Intrumin tavoitteena on tukea asiakasyrityksensä kriittisiä toimintoja, kuten asiakasvalintaa, laskunvälitystä ja saatavien hallintaa. Laskunvälityksen osalta Intrum on tehnyt laajempaa yhteistyötä PostNord Strålforsin kanssa jo vuodesta 2016 alkaen.

Asiakaskeskeistä korvausvaatimusten käsittelyä
Norjalainen vakuutusyhtiö Fremtind Forsikring käsittelee vuosittain satojatuhansia korvausvaatimuksia. Yhtiö takaa parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen ja varmistaa laadukkaat henkilökohtaiset konsultaatiot hyödyntämällä helppokäyttöisten digitaalisten palveluiden ja herkkyyskoulutuksen yhdistelmää.

Sydänten, luottamuksen ja markkinaosuuksien voittaminen asiakaskokemuksen avulla
Kun useimmat pankit kilpailevat paremmuudesta digitalisaatiossa, Handelsbanken keskittyy asiakaskokemukseen – sekä sähköisessä asioinnissa että henkilökohtaisissa tapaamisissa pankkineuvojien kanssa. Kokonaisvaltainen keskittyminen asiakaskokemukseen on osaltaan vaikuttanut siihen, että Handelsbankenista on tullut houkuttelevin pankki kaikilla markkina-alueillaan.

Kohti kitkatonta asiakaskokemusta autorahoituksen alalla
Alkuvuodesta 2018 Volvofinans Bank lanseerasi Zero Friction -ohjelman, jonka tavoitteena oli taata sujuvampi asiakaspalvelu ja sen myötä parempi asiakaskokemus. Volvofinans Bankin asiakaspalvelu kuuluu nyt Ruotsin pankkien kärkikastiin, ja asiakaspalveluun soitettavien puheluiden vuosittainen määrä on laskenut yli 20 prosenttia.

Tekoäly ja koneoppiminen apuna verkkokaupankäynnin ja -sijoittamisen yksilöllistämisessä
Saxo Bank erottuu joukosta verkkokaupankäynnin maailmassa. Vaikka kyseessä on toimiluvan omaava pankki, se on pohjimmiltaan teknologiayhtiö. Erilaisille asiakasryhmille verkkokaupankäynnin alustoja tarjoava Saxo Bank hyödyntää tekoälyä ja koneoppimista tarpeiden ennakointiin ja alustatarjonnan yksilöllistämiseen.

HTML-lasku on helppo valinta Nordea Finansille
Siirtyminen dynaamiseen laskutukseen on antanut Nordea Finansin asiakkaille mahdollisuuden päättää, miten he haluavat vastaanottaa tietoja. Lyhyemmät läpimenoajat tuotannosta jakeluun helpottavat myös ajankohtaisten tietojen toimittamista asiakkaille nopeasti laskun kautta.

Lowellin ratkaisu mullistaa alan
Lowell panostaa digitaaliseen palvelukehitykseen. Tärkeimpiin hankkeisiin kuuluu yksinkertaisten ja nopeiden mobiilipalveluiden kehittäminen. – Haluamme olla alan johtava toimija, joten meidän pitää jatkuvasti keksiä uusia tapoja, joilla asiakkaille voidaan tarjota parhaita ratkaisuja, sanoo Lowellin Head of Digital & Innovation Jens Lindeblad.

Digitaalinen kumppani pitkässä ja tiiviissä yhteistyössä
PostNord Strålforsin omnikanavaratkaisu tarjoaa sekä ajan että kustannusten säästöä Ikano Bankille. Se tukee myös yrityksen vastuullisuustyötä. Avainasemassa on pitkäjänteinen kumppanuus, jossa molemmat osapuolet voivat kehittyä.

"Maailma ei ole koskaan valmis"
Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on viime vuosina digitalisoinut monia palveluitaan. – Useimmat kansalaiset haluavat hoitaa asioitaan digitaalisesti. He haluavat helppokäyttöisiä palveluita, jotka ovat saatavilla aina tarvittaessa, sanoo Maaria Toikka, joka johtaa Trafin e-palveluiden kehitystä ja yhteensovitusta.

Parempi dialogi vähentää maksuhuomautuksia
Hyvän dialogin ja tiedotuksen avulla perintätoimisto OK Perintä haluaa auttaa velallisasiakkaitaan tekemään talousasioissa parempia päätöksiä. Yrityksen tunnuslausetta ”uuden ajan perintätoimisto” viestitään useiden eri kanavien kautta, ja laskun ulkoasua on uudistettu PostNord Strålforsin tekemän eye tracking-tutkimuksen pohjalta.

Volvofinans: ”Asiakkaan on saatava itse valita”
Miten asiakasviestintää voidaan mukauttaa, kun yhä useammat valitsevat sähköisen laskun? Tämä on yksi Volvofinans Bankin haasteista. – Asiakkaan on nykyään saatava itse valita haluamansa viestintäkanava, sanoo yrityksen markkinointiviestintä- ja CRM-johtaja Ulla Höglind.