Saapuvan viestinnän tehokas käsittely sujuvoittaa vahinkojen selvitystä

Kun vahinko sattuu, asiakas odottaa sen käsittelyn olevan sujuvaa ja nopeaa. Tämä tarkoittaa, että vakuutusyhtiöiden tulee käsitellä sekä saapuvaa viestintää että vakuutukseen liittyviä asiakirjoja tehokkaasti.

kaksi aikuista pitelee harjakaton mallista pahvia itsensä ja lapsen yläpuolella

Vahingon selvityksen prosessin digitalisointi

42 prosenttia asiakkaista ei luota täysin vakuutusyhtiöönsä (1). Luottamusta voivat heikentää tapausten hidas käsittely tai epäselvät vastaukset. Luottamuksen lisäämiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi vakuutusyhtiöllä on oltava tehokkaat prosessit, joiden avulla se voi hallita saapuvaa viestintää kanavasta riippumatta ja löytää nopeasti oikean tiedon tietokannasta.

(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.

PostNord Strålfors auttaa vakuutusyhtiöitä tehostamaan saapuvaa viestintää sekä luomaan ja ylläpitämään haettavissa olevia ja suojattuja tietokantoja.


Ratkaisuitamme vakuutusyhtiöille

Automatisoi kaikki saapuvat asiakirjat vahinkotapauksissa

Vakuutukseen liittyvät asiakirjat voidaan vastaanottaa sekä fyysisessä että digitaalisessa muodossa. Vakuutusyhtiöiden on automatisoitava ja tehostettava saapuvien asiakirjojen vastaanottoa niiden muodosta riippumatta, jotta asiakkaiden vahinkoasiat saadaan käsiteltyä nopeasti. Digital Mailroom kerää, digitoi ja toimittaa digitaaliset ja fyysiset vahinkoasiakirjat ja -laskut vahingonkäsittelyjärjestelmään.

Asiakirjojen säilyttäminen digitaalisessa muodossa mahdollistaa tietojen hakemisen ja jäljittämisen

Asiakaspalvelijoilla ja vahingonkäsittelijöillä on oltava pääsy useisiin tärkeisiin asiakirjoihin. eArkistoratkaisun avulla viestintä tallennetaan digitaalisessa muodossa, joten työntekijät voivat etsiä, seurata, lähettää uudelleen ja ladata jo lähetettyjä laskuja, vahinkotapauksia, sopimuksia ja muuta viestintää. Tämä mahdollistaa tehokkaamman käsittelyn ja paremman asiakaskokemuksen.

Vakuutusalan opas kilpailukykyiseen asiakaskokemukseen

Tässä oppaassa tarkastelemme kolmea keskeistä osa-aluetta, joilla vakuutusyhtiön kilpailukykyä voi vahvistaa alati muuttuvilla markkinoilla.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää enemmän siitä, miten voit kommunikoida tehokkaasti vakuutuksenottajien kanssa? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

Silja Jyrkinen
Account Manager
Jukka Leivonen
Manager, Partners & New Sales