Asiakaskohtaisia ratkaisuja teleoperaattorin laskutukseen

Toimialat Televiestintä & IT

Jos asiakkaat kokevat matkapuhelin- ja laajakaistalaskujen maksamisen hankalaksi, se voi johtaa kalliiseen perintään ja saada asiakkaat vaihtamaan operaattoria. Kun valittavana on useita laskutuskanavia ja maksuvaihtoehtoja, operaattorin asiakasuskollisuus kasvaa.

Laskutuskanavan ja maksutavan valittavuus parantaa asiakaskokemusta

Televiestintäalan kaltaisilla aloilla, joilla laskuja lähetetään tiheästi, yrityksillä on suuri, yksityishenkilöistä koostuva asiakaskunta. Jokainen asiakas haluaa ottaa vastaan ja maksaa laskunsa omalla tavallaan. Kun asiakkaille tarjoaa useita laskutuskanavia ja maksutapoja, kalliiden maksumuistutusten ja tarpeettoman perinnän riski pienenee, samoin kuin operaattorin vaihtamisenkin riski.

Strålfors auttaa teleoperaattoreita kaikissa Pohjoismaissa lähettämään laskut nopeasti oikeille henkilöille ja oikeita kanavia pitkin sekä tarjoaa useita ratkaisuja maksamiseen. Noudatamme tiukasti säännellyn alan lainsäädäntöä ja määräyksiä ja huolehdimme, että laskutus täyttää määräykset jokaisessa Pohjoismaassa.

Lue lisää ratkaisuistamme:

Anna asiakkaiden valita laskutuskanava

Anna asiakkaiden valita laskutuskanava

Kun yritys lähettää joka kuukausi miljoonia laskuja, laskutusprosessien on oltava sujuvat ja tehokkaat, jotta laskut päätyvät asiakkaille heidän toivomansa kanavan kautta. Strålforsin ratkaisut tarjoavat asiakkaille mahdollisuuden valita viestintäkanavan, laskujen vastaanottotavan ja ennen kaikkea ajantasaista tietoa hintojen ja liittymien muutoksista.

Lue lisää Omnichannel-ratkaisuista

Auta asiakkaita maksamaan laskut helposti ja sujuvasti

Auta asiakkaita maksamaan laskut helposti ja sujuvasti

Koska teleoperaattoreilla on valtava asiakaskunta, niillä on hyvät mahdollisuudet tarjota joustavia maksuratkaisuja, jotka tekevät laskujen maksamisesta helppoa asiakkaille. Asiakkaat voivat esimerkiksi maksaa laskunsa suoraan MobilePayn kautta, verkkopankissa tai sähköisen postilaatikon kautta, jolloin laskut tulevat maksetuiksi ajallaan.

Lue lisää Payment Management -ratkaisuista

 

 
Tekstiviestimuistutukset parantavat kassavirtaa ja ehkäisevät operaattorin vaihtoa

Tekstiviestimuistutukset parantavat kassavirtaa ja ehkäisevät operaattorin vaihtoa

Useimmat asiakkaat pystyvät maksamaan matkapuhelinlaskunsa ajallaan ja haluavatkin näin tehdä, mutta toisinaan laskun maksaminen unohtuu syystä tai toisesta. Tekstiviestitse lähetettävä maksumuistutus voi pienentää kalliin perinnän riskiä, joka pahimmillaan voisi johtaa operaattorin vaihtamiseen. Muistutus on hyvä lähettää kohtuullisen ajan kuluessa laskun erääntymisestä, ja viestissä voi tarjota mahdollisuutta maksaa lasku MobilePaylla ilman huomautusmaksua.

Lue lisää tekstiviestimuistutuksista

 
Jukka-Leivonen_500px_Bg-white_2.jpg
Jukka Leivonen
Manager of Partnerships & New Sales

Haluatko pystyä lähettämään laskut oikealle henkilölle, oikeaan kanavaan ja useisiin eri maksuratkaisuihin? Ota yhteyttä, niin asiantuntijamme auttavat sinua pääsemään alkuun!

+358 400 820 110
jukka.leivonen@stralfors.fi

Lähetä viesti

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Customer-loyalty-article_16-9.jpg

Maailmanluokan asiakasviestintä vahvistaa asiakasuskollisuutta

Teleoperaattorien on tärkeää keskittyä asiakkaiden pitämiseen. Yksikin huono asiakaskokemus voi saada asiakkaat äänestämään lompakollaan. Asiakasuskollisuutta pitää vahvistaa viestimällä asiakkaiden kanssa heidän ehdoillaan.

Asiakastarina Telia

Telia: ”Meillä on yhteinen kieli”

PostNord Strålforsin ja Telian yhteistyö on kestänyt pohjoismaisella tasolla yli parikymmentä vuotta. Suomessa Telia on ollut tulostuspalveluiden osalta Strålforsin asiakas jo 15 vuotta. Vuonna 2022 yhteistyö Suomessa laajeni myös sähköisiin jakelukanaviin, kun Telia päätti yhtenäistää kumppanikenttäänsä ja valitsi Strålforsin kokonaisvaltaiseksi kumppanikseen laskunvälityksen osalta.

Allente

Allenten asiakasrajapinnan digitalisaatio

Allente tulee sanoista ”all entertainment” Nimi heijastaa uuden brändin paikkaa markkinoilla ja sitä, mitä yhtiö pyrkii tarjoamaan asiakkailleen. PostNord Strålfors on läheisessä yhteistyössä Allenten kanssa rakentanut järjestelmän, jossa kaikki laskutus tapahtuu Strålforsin Omnichannel-alustan kautta. Tämä auttaa vauhdittamaan Allenten digitalisaatiota.