Vahvista kilpailukykyäsi mukauttamalla viestintää

Vakuutusyhtiöiden välinen kilpailu on kovaa, ja uudet teknologiat tekevät uusista toimijoista houkuttelevia uusille kohderyhmille. Henkilökohtainen viestintä oikeissa kanavissa oikeaan aikaan ja asioinnin helppous ovat avaintekijöitä vakuutuksenottajien säilyttämisen ja uusien vakuutuksenottajien hankkimisen kannalta. 

kaksi henkilöä istuu sohvalla jatsoo puhelinta toisen kädessä

Selviä kovasta kilpailusta voittajana

Vakuutuksenottajat odottavat, että he saavat kaikissa asioissaan yhteyden vakuutusyhtiöönsä nopeiden ja helppojen kanavien kautta. Lisäksi 64 prosenttia kuluttajista haluaa, että vakuutusyhtiö ymmärtää heitä hyvin (1). Hyödyntämällä asiakastietoja parhaalla mahdollisella tavalla vakuutusyhtiöt voivat osoittaa ymmärtävänsä asiakkaitaan ja siten edistää asiakasuskollisuutta, lisämyyntiä ja uusmyyntiä.

(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.

PostNord Strålfors auttaa vakuutusyhtiöitä olemaan kilpailukykyisiä luomalla personoidun asiakaskokemuksen ja tehostamalla viestintää.


Ratkaisuitamme vakuutusalalle

Auta asiakkaita maksamaan vakuutukset helposti ja sujuvasti

Jopa 74 prosenttia pitää melko tai erittäin tärkeänä sitä, että valittavissa on erilaisia maksuvaihtoehtoja, ja digitalisaation ansiosta maksutapoja on enemmän kuin koskaan. Laskutuksen ja maksamisen ratkaisumme koostuvat useista joustavista maksuvaihtoehdoista, kuten verkkopankkilaskutus, digitaaliset postilaatikot ja fyysiset laskut.

Anna asiakkaiden valita, mistä he saavat tietoa

Nykyään sekä kuluttajat että yritykset odottavat henkilökohtaista viestintää vakuutusasioissaan. Omnichannelin ansiosta asiakkaat voivat valita, missä, milloin ja miten he saavat tietoja, mikä auttaa vakuutusyhtiöitä pysymään kilpailukykyisinä.

Personoi viestintääsi ja tehosta prosesseja

Vakuutuksiin liittyvän viestinnän ei tarvitse olla yleisluonteista. Paranna asiakaskokemusta ja asiakassuhdetta luomalla personoituja viestejä esimerkiksi tarjouksista ja neuvoista asiakkaalle parhaiten sopivassa kanavassa. Access Interactive -verkkokäyttöliittymä yksinkertaistaa myös sisäisiä prosesseja ja yhteistyötä.

Vakuutusalan opas kilpailukykyiseen asiakaskokemukseen

Tässä oppaassa tarkastelemme kolmea keskeistä osa-aluetta, joilla vakuutusyhtiön kilpailukykyä voi vahvistaa alati muuttuvilla markkinoilla.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää, miten voit personoida viestintääsi? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää..

Silja Jyrkinen
Account Manager
Jukka Leivonen
Manager, Partners & New Sales