Maksumuistutus tekstiviestitse

SMS-viestinä lähetettävä maksumuistutus ilman huomautusmaksua nostaa maksuprosenttia ja pienentää kalliin perinnän riskiä. Lisäksi se parantaa kassavirtaa!

puhelinta pitelevät kädet

Pienennä turhan perinnän riskiä

Monet asiakkaat pystyvät maksamaan laskunsa ja haluavatkin maksaa, mutta jostakin syystä laskut jäävät maksamatta. Maksumuistutus ja huomautusmaksu voi silloin tuntua asiakkaasta turhauttavalta ja stressaavalta – erityisesti, kun hän olisi pystynyt maksamaan laskun ajallaan. Perintä on kallista ja usein myös tarpeetonta.

Asiakkaalle voi lähettää tekstiviestitse kevyen maksumuistutuksen, joka usein saa hänet maksamaan laskunsa nopeasti ja sujuvasti. Näin asiakas välttyy huomautusmaksulta ja voi maksaa laskunsa helposti esimerkiksi käyttäen Strålforsin tililtä tilille maksamisen palvelua. Se vähentää myös asiakaspalvelun työtä.

Eräs tekstiviestimuistutuksia käyttävä asiakkaamme sai 60 prosenttia maksuista vain kahdessa tunnissa.

Mia Jansson
Mia Jansson Key Account Manager, PostNord Strålfors

Maksumuistutus tekstiviestitse

  • Tekstiviestien avausprosentti on suuri

  • Joustavat maksutavat

  • Nopeat maksut

  • Vähentää asiakaspalvelun työtä

  • Vähentää perintään joutuvien laskujen määrää

Tekstiviestistä maksuun neljässä vaiheessa

  • Lähetämme asiakkaalle kevyen maksumuistutuksen tekstiviestitse välttääksemme viivästyskorot ja parantaaksemme kassavirtaa. Tekstiviestin lähetyksen yhteydessä varmistamme, että asiakkaan puhelinnumero on oikeassa muodossa.

  • Tekstiviestin lähettäjänä näkyy laskun lähettänyt yritys, mikä lisää todennäköisyyttä, että asiakas avaa viestin. Viesti sisältää henkilökohtaisen tervehdyksen, jonka sisältö on yrityksen valittavissa, erääntyneen summan, päivämäärän ja linkin maksusivulle.

  • Linkistä avautuu sivu maksupalveluumme, jonka kautta asiakas voi maksaa laskun suoraan tililtä tilille (A2A) -maksamisen ratkaisullamme tai MobilePaylla. Kaikki tarvittavat tiedot on täytetty valmiiksi, joten maksu on helppo suorittaa.

  • Kun asiakas suorittaa maksun, hän saa vahvistuksen maksamisesta.

Lisää tehokkuutta automaattisilla puheluilla

Kaikissa tapauksissa tekstiviesti ei yksin riitä. Täydennä viestintääsi automaattipuheluilla, joissa muistutus välitetään äänen avulla – selkeästi ja kohteliaasti. Automaattipuhelu toimii erinomaisesti silloin, kun haluat varmistaa, että viesti on varmasti tavoittanut vastaanottajan.

Yrityksesi pohjoismainen kumppani välttämättömään viestintään ja maksuratkaisuihin

Jopa 76 prosenttia* laskun vastaanottajista pitää melko tai erittäin tärkeänä sitä, että valittavana on useita maksutapoja. Strålforsin lasku- ja maksuratkaisuissa yrityksesi asiakkaat saavat valita, missä ja miten he vastaanottavat ja maksavat laskunsa. Helppokäyttöiset ratkaisut, kuten mobiilimaksut, e-laskut ja sähköiset postilaatikot, parantavat asiakaskokemusta, nopeuttavat maksujen saamista ja parantavat kassavirtaa.

*Lähde: Insight Intelligence, mm. Strålfors ”Sverige betalar 2024, svenska folkets attityder till betalmetoder och betaltjänster”

Inspiraatiota

henkilö istuu sohvalla ja katsoo puhelinta
Asiakaskohtaisia ratkaisuja teleoperaattorin laskutukseen

Jos matkapuhelin- ja laajakaistalaskujen maksaminen on hankalaa, se voi johtaa kalliiseen perintään ja saada asiakkaat turhautumaan. Kun valittavana on useita laskutuskanavia ja maksuvaihtoehtoja, operaattorin asiakasuskollisuus kasvaa.

henkilö istuu ravintolassa tietokoneen ääressä puhelin kädessään
Liittymälasku myynti- ja viestintäkanavana

Lasku on tärkeä ja luonteva teleoperaattorin ja asiakkaan välinen viestintäkanava. Laskun tarjoamat mahdollisuudet lisämyyntikanavana kannattaa ottaa käyttöön. Laskulla voi esimerkiksi tarjota ajankohtaista tietoa ja henkilökohtaisia tarjouksia uusimmista puhelinmalleista tai lisäpalveluista.

henkilö istuu tietokoneen ääressä päässään kuulokkeet, joissa mikrofoni
Oikeat työkalut tehokkaaseen asiakaspalveluun televiestintäalalla

Televiestintäalalla vallitsee erittäin tiukka kilpailutilanne. Siksi on tärkeää, että alan palveluntarjoajat täyttävät asiakkaiden palveluodotukset. Yrityksillä on tärkeää olla ajantasaiset järjestelmät, joissa oikeat tiedot liittymistä ja laskuista ovat nopeasti saatavilla. Tämä auttaa vahvistamaan asiakasuskollisuutta ja pienentämään operaattorin vaihtamisen riskiä.

kolme ihmistä seisoo kahvilan pöydän ääressä hymyillen
Tehokasta yritysasiakkaiden laskunhallintaa teleoperaattoreille

Älä anna yrityksesi, sen toimittajien ja yritysasiakkaiden välisten tehottomien laskutusprosessien heikentää yrityksesi ydinliiketoimintaa. Pohjoismainen automatisoitu ratkaisu huolehtii verkkolaskujen lähettämisestä ja vastaanottamisesta, joten yrityksesi voi keskittyä tuottavimpiin asioihin.

Asiakaspoistuman ehkäisyä ja toimivaa asiakasviestintää teleoperaattoreille

Asiakasviestintään ja maailmanluokan asiakaspalveluun keskittymällä teleoperaattorit voivat voittaa asiakkaiden luottamuksen ja vahvistaa uskollisuutta. Strålforsilla on tähän tarvittavat ratkaisut.

viisi ihmistä rivissä puhelimet käsissään

Ota yhteyttä

Haluatko päästä alkuun sujuvien maksupalvelujen käytössä, jotka tarjoavat hyvää asiakaskokemusta ja nopeampia maksuja? Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, niin löydämme yhdessä yrityksellesi parhaiten sopivat ratkaisut.

Silja Jyrkinen
Account Manager
Jukka Leivonen
Senior Key Account Manager