Toimialat Televiestintä & IT

Telia: ”Meillä on yhteinen kieli”

PostNord Strålforsin ja Telian yhteistyö on kestänyt pohjoismaisella tasolla yli parikymmentä vuotta. Suomessa Telia on ollut tulostuspalveluiden osalta Strålforsin asiakas jo 15 vuotta. Vuonna 2022 yhteistyö Suomessa laajeni myös sähköisiin jakelukanaviin, kun Telia päätti yhtenäistää kumppanikenttäänsä ja valitsi Strålforsin kokonaisvaltaiseksi kumppanikseen laskunvälityksen osalta.


Asiakastarinan videoversio:


– Valitsemme kumppanin, jonka kanssa meidän on ollut hyvä tehdä töitä jo vuosia, ja yhteistyö on ollut rehellistä ja luottamuksellista, Telia Finlandin Department Manager Pasi Tolvanen hymyilee.

Projekti käynnistyi vuoden 2022 loppupuolella ja valmistui etuajassa vuonna 2023 siitäkin huolimatta, että hanke oli erittäin laaja. Tolvanen on vakuuttunut siitä, että menestyksen avainasemassa olivat projektiin osallistuvat ihmiset.

– Meillä meni kaikki juuri, kuten halusimmekin. Projektin onnistumisen mahdollisti se, että niin Telian kuin Strålforsin puolelta meillä oli oikeat ihmiset paikalla keskustelemassa asioista. Jo aiemman yhteistyön pohjalta olimme saavuttaneet yhteisen kielen, mikä edesauttoi toistemme ymmärtämistä. Lisäksi yhteiset tavoitteet ja halu kehittää yhdessä joustavasti varmistivat molemmin puoleisen menestyksen, Tolvanen summaa.

Strålforsin toimitusjohtaja Mika Penttilä allekirjoittaa Tolvasen ajatukset.

–  Kolme tärkeintä menestystekijää tässä projektissa olivat luottamus, yhteinen tahtotila eli yhteiset tavoitteet ja avoin vuorovaikutus projektin jäsenten kesken. Nämä samat tekijät pätevät itseasiassa mihin tahansa menestyksekkääseen projektiin, Penttilä vinkkaa.

Kristoffer Schmidt, forretningsutvikler i Frende Forsikring

Pasi Tolvanen 
Department Manager, Telia Finland

Strålforsin toimitusjohtaja Mika Penttilä

Mika Penttilä
Toimitusjohtaja, PostNord Strålfors Finland

"Kuunnellaan asiakkaan ääntä. Sieltä se tulee ja yhdessä tehdään"

Laskunvälityksen keskittäminen Strålforsille on tuonut Telialle hyötyjä.

– Pystymme asiakaspalvelussa palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin, sillä meillä on yksi järjestelmä, josta näemme sekä paperisten että sähköisten laskujen tilanteen; milloin ja miten lasku on toimitettu ja mihin kanavaan. Luonnollisesti tämä paransi myös sisäistä asiakaskokemustamme, Tolvanen kertoo.

Hyödyiksi lukeutuu myös yhteinen kehitystyö.

– Kumppanuutemme perustuu ennen kaikkea luottamukseen, avoimuuteen ja rehellisyyteen, sekä siihen, että haluamme olla mukana rakentamassa toinen toistemme menestystä. Tämänkaltainen yhteistyö mahdollistaa yhdessä kehittämisen ja yhdessä kehittymisen, Tolvanen nyökkää.

Yhteinen roadmap

Projektin päättymisen jälkeen yhteistyö onkin jo edennyt uusiin hankkeisiin ja ideoihin. Erilaisten yhteisten työpajojen avulla sukelletaan esimerkiksi uusiin maksamisen ratkaisuihin ja muihin asiakaskokemusta parantaviin toimiin. Lisäksi haetaan uusia tapoja nostaa laskujen sähköisyysastetta, vaikka se Telialla korkealla jo onkin.

– Liiketoiminta-alueittain meillä kulkee laskuistamme sähköisesti kuluttajapuolella 87 %, yrityspuolella 96 % ja operaattoripuolella 97 %. Täytyy kuitenkin muistaa, että asiakaskuntamme on niin laaja ja iso, että potentiaalia on vielä. Sähköisyysaste on yksi mittareistamme, ja uskon että tämän strategisen kumppanuuden avulla pystymme sitäkin rakentamaan ja viemään eteenpäin, Tolvanen hymyilee.

Penttilä on Tolvasen kanssa samaa mieltä:

– Tekemisemme keskiössä ovat ”Win-win”-asenne ja yhteiset kannustimet. Tämä projekti näytti jälleen kerran, kuinka tärkeää on projektihenkilöiden välinen luottamus, avoimuus, rehellisyys ja joustavuus. Haastavatkin asiat voidaan nostaa avoimesti pöytään, kun nämä ovat kunnossa. Sillä samalla tiellä jatkamme myös tulevissa kehitystöissä, Penttilä päättää.

Jukka-Leivonen_Cirk-500px_Bg-lightgrey-WG1.jpg
Jukka Leivonen
Manager of Partnerships & New Sales

Heräsikö sinulle kysymyksiä kumppanuudesta, laskunvälityspalveluiden käyttöönotosta tai muusta palveluihimme liittyen? Ota yhteyttä asiantuntijaamme niin keskustellaan lisää!

+358 400 820 110
jukka.leivonen@stralfors.fi

Lähetä viesti

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Finvoicer

Luotettavaa ja turvallista laskunvälityspalvelua

Finvoicer on suomalainen taloushallinnon ja laskutuspalveluiden tuottamiseen erikoistunut yritys. Finvoicerin kantava ajatus on sujuvoittaa asiakkaan taloushallintoa, jotta heidän aikaansa menee mahdollisimman vähän kaikkeen muuhun kuin yrityksen kehittämiseen. Sähköinen laskujen välitys on kriittinen osa ohjelmistoa ja automatisointia. Siksi Finvoicerin yhteistyökumppanina toimii PostNord Strålfors.

Aller_Relation_16-9_2.jpg

Ratkaisut luodaan yhdessä – ja asiakkuus hoidetaan joka päivä

Kun yhteistyötä tehdään vuosia, hioutuu yritysten välille kumppanuus, jossa työskentely on mutkatonta ja kehitystä tehdään käsi kädessä.

Telia_Tamara-Kahliel_16-9.jpg

Telian digitaalinen matka

Tanskan Telia on matkalla kohti koko yrityksen digitalisoimista niin sisäisesti kuin asiakasviestinnässä. – Päätavoitteemme on digitalisaatio ja yksinkertaistaminen, kertoo Tamara Khaliel, Tanskan Telian strateginen hankintajohtaja.