Frende Forsikring tehostaa asiakirjahallintaansa

Frende Forsikring on noussut vakuutusalan toimijoiden kärkipaikalle erinomaisen asiakaspalvelun, uraauurtavan teknologian ja asiakkaiden tarpeiden täyttämiselle omistautumisen ansiosta.

Toimialat Rahoitus & vakuutustoiminta

Frende Forsikringin pääkonttori sijaitsee Norjassa Bergenin keskustassa. Yhtiö on kerryttänyt vaikuttavan asiakasportfolion, johon kuuluu yli 250 000 asiakasta. Se nousikin vuonna 2023 ykköspaikalle Norjan suurimmassa asiakaspalvelututkimuksessa (KSindeks).

Yksi vakuutusalan suurista haasteista on asiakkaille lähetettävien asiakirjojen suuri määrä laskuista tiheästi päivitettäviin vakuutusehtoihin. Erityisen haastavaa on, että asiakkaat haluavat saada asiakirjansa eri kanavien kautta.

Omaa lisähaastettaan tilanteeseen tuo se, että asiakirjojen on täytettävä vakuutusyhtiöitä koskevat tiukat muotovaatimukset.

"Access Interactiven ansiosta voimme muokata asiakirjamalleja itse, emmekä enää ole yhtä riippuvaisia avainhenkilöistä kuin aiemmin"

Frende Forsikringin liiketoiminnan kehityksestä vastaava Kristoffer Schmidt kertoo, että aiemmin muotovaatimusten täyttymisestä vastasivat avainhenkilöt.

– Se vei aikaa ja loi meille sekä sisäisiä että ulkoisia riippuvuussuhteita. Olemmekin tehneet tiivistä yhteistyötä PostNord Strålforsin kanssa näiden riippuvuussuhteiden vähentämiseksi ja asiakirjahallinnan kehittämiseksi, Schmidt sanoo.

Ratkaisuksi tuli Access Interactiven käyttöönotto. Access Interactive on verkkokäyttöliittymä, jonka avulla yritys pystyy hallitsemaan asiakirjojen lähetystä täysin. Lisäksi se mahdollistaa asiakirjamallien muokkaamiseen sekä ulkoasun että sisällön osalta. Näin varmistetaan, että kaikki tuotetut asiakirjat täyttävät yrityksen tiukat, fontteja, kuvia ja yleistä ulkoasua koskevat vaatimukset. Lisäksi asiakirjamalleja voidaan muokata nopeasti, kun vaatimukset tai tarpeet muuttuvat.

– Access Interactiven ansiosta voimme muokata asiakirjamalleja itse, emmekä enää ole yhtä riippuvaisia avainhenkilöistä kuin aiemmin, Schmidt jatkaa.

Kristoffer Schmidt, forretningsutvikler i Frende Forsikring

Kristoffer Schmidt
Frende Forsikringin liiketoiminnan vastaava

Truls Langeland, systemansvarlig i Frende Forsikring

Truls Langeland
Frende Forsikringin järjestelmävastaava

Frende Forsikringin järjestelmävastaava Truls Langeland kertoo, että yhteistyö PostNord Strålforsin kanssa on jatkunut jo pitkään ja että yritykset ovat kehittäneet ja jatkokehittäneet erilaisia IT-ratkaisuja yhdessä. Langeland ja Schmidt toteavat kumpikin, että yhteistyö PostNord Strålforsin kanssa on ollut ratkaiseva tekijä Frende Forsikringin menestyksen kannalta.

– PostNord Strålfors on auttanut meitä tehostamaan prosesseja, poimimaan tietoa ydinjärjestelmistä ja jakamaan sitä asiakkaille tehokkaasti. Samalla voimme luottaa siihen, että kaikki työntekijämme käyttävät aina asiakirjamallien uusimpia versioita.

Frende Forsikring on tarttunut vakuutusalan haasteisiin ja tehostanut koko asiakirjahallintaprosessiaan. Yhtiö keskittyy voimakkaasti asiakaspalveluun, innovaatioihin ja teknologiseen kehitykseen. Siksi sillä on hyvät edellytykset toimia edelläkävijänä alati digitalisoituvassa maailmassa. Yhteistyö PostNord Strålforsin kanssa on lisäksi yksinkertaistanut asiakirjahallintaa niiden asiakkaiden osalta, jotka haluavat saada asiakirjat perinteisten kanavien kautta.

– Nyt pystymme keskittymään ydinliiketoimintaamme, kun PostNord Strålfors huolehtii asiakirjojen työnkuluista, Langeland toteaa.


Katso video (norjaksi):

Jukka-Leivonen_Cirk-500px_Bg-lightgrey-WG1.jpg
Jukka Leivonen
Manager of Partnerships & New Sales

Kiinnostuitko?
Tarvitseeko sinun, kuten Frenden, käsitellä suuria määriä asiakirjoja, jotka lähetetään asiakkaille eri kanavissa? Ota yhteyttä asiantuntijaamme, niin autamme sinua löytämään oikean ratkaisun yrityksellesi.

+358 400 820 110
jukka.leivonen@stralfors.fi

Lähetä viesti

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Ratkaisuja, jotka vahvistavat pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden markkina-asemaa

Ratkaisuja, jotka vahvistavat pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden markkina-asemaa

Jatkuvat kustannussäästöt ja uudet kilpailijat asettavat vakuutusyhtiöille haasteita. Mukautettu asiakasviestintä ja tehokas vahingonkäsittely suojatuissa kanavissa ovat kilpailukyvyn perusta.

Access-Interactive_16-9.jpg

Access Interactive

Herätä asiakkaidesi kiinnostus lähetyksiäsi kohtaan! Paranna asiakaskokemusta sopeuttamalla viestintäsi vastaanottajan tarpeisiin niin sisällön kuin kanavan osalta.  

Näin vakuutusyhtiöt pitävät itsensä merkityksellisinä markkinoiden muuttuessa

Näin vakuutusyhtiöt pitävät itsensä merkityksellisinä markkinoiden muuttuessa

Vakuutusyhtiöillä on edessään suuria haasteita, kun lakisääteiset vaatimukset lisääntyvät, tekniikka kehittyy, ja uudet asiakassukupolvet odottavat joustavia ja helppokäyttöisiä yhteydenottokanavia. Maria Lund-Søltoftilla on laaja kokemus vakuutusalan liiketoiminnan kehittämisestä, ja hän kertoo, miten kehitys vaikuttaa vakuutusyhtiöihin.