Referenssit
Telia: ”Meillä on yhteinen kieli”
PostNord Strålforsin ja Telian yhteistyö on kestänyt pohjoismaisella tasolla yli parikymmentä vuotta. Suomessa Telia on ollut tulostuspalveluiden osalta Strålforsin asiakas jo 15 vuotta. Vuonna 2022 yhteistyö Suomessa laajeni myös sähköisiin jakelukanaviin, kun Telia päätti yhtenäistää kumppanikenttäänsä ja valitsi Strålforsin kokonaisvaltaiseksi kumppanikseen laskunvälityksen osalta.
Tanskan Scandicin matka kohti ongelmatonta digitaalista postinkäsittelyä
Scandicin Tanskan-hotelleissa on 6 000 huonetta, ja ketjun palveluksessa työskentelee 3 000 työntekijää. Yritys saa päivittäin jopa 200 viestiä Tanskan viranomaisten digitaalisesta postijärjestelmästä (Digitalt Post). Scandic päätti ottaa käyttöön PostNord Strålforsin Digital Mailroom-ratkaisun, joka automatisoi postinkäsittelyn ja vapautti resursseja, jotka nyt voidaan käyttää lisäarvoa tuottaviin tehtäviin.
Frende Forsikring tehostaa asiakirjahallintaansa
Frende Forsikring on noussut vakuutusalan toimijoiden kärkipaikalle erinomaisen asiakaspalvelun, uraauurtavan teknologian ja asiakkaiden tarpeiden täyttämiselle omistautumisen ansiosta.
Luotettavaa ja turvallista laskunvälityspalvelua
Finvoicer on suomalainen taloushallinnon ja laskutuspalveluiden tuottamiseen erikoistunut yritys. Finvoicerin kantava ajatus on sujuvoittaa asiakkaan taloushallintoa, jotta heidän aikaansa menee mahdollisimman vähän kaikkeen muuhun kuin yrityksen kehittämiseen. Sähköinen laskujen välitys on kriittinen osa ohjelmistoa ja automatisointia. Siksi Finvoicerin yhteistyökumppanina toimii PostNord Strålfors.
Plan International tarjoaa kuukausilahjoittajilleen modernin mobiilimaksuvaihtoehdon
Lastenoikeusjärjestö Plan Internationalin säännöllinen lahjoittaja tyttösponssi voi maksaa lahjoituksensa nopeasti ja helposti mobiililaitteellaan automaattisesti kerran kuukaudessa. MobilePay Subscriptions on alkuvuodesta 2023 käyttöönotettu lisäys PostNord Strålforsin kattaviin maksamisen ratkaisuihin.
E.ON valmiina seuraavaan vaiheeseen
Sähköisestä asiakasviestinnästä on tullut nopeasti energiayhtiö E.ON:n uusi normaali. – Vielä muutama vuosi sitten kyseessä oli täydentävä viestintämuoto, ja nyt on jo päin vastoin. Näin on miellyttävämpää asiakkaillemme ja helpompaa meille, toteaa Head of Back Office Mikael Bladh.
Skellefteå Kraft – onnistunutta digiviestintää
Sähköyhtiö Skellefteå Kraft on digitalisoinut toimintaansa vaikuttavalla tavalla. Suurista haasteista huolimatta yhtiön toiminta on nyt tehokasta, ja se tarjoaa kenties parasta asiakaspalvelua koko Ruotsin energia-alalla. – Ilman PostNord Strålforsin asiakaskeskeistä lähestymistapaa emme olisi koskaan päässeet näin pitkälle, sanoo yhtiön laskutuspäällikkö Eva-Lena Berglund.
Menestyvä yhteistyö ja kehittäminen alkaa asiakkaasta
Vitec Futursoft on vuonna 1998 perustettu auto- ja teknisen alan tietotekniikkaan erikoistunut ohjelmistovalmistaja. Toiminta keskittyy ERP-toiminnanohjausjärjestelmien kehittämiseen pk-yrityksille Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. PostNord Strålfors tarjoaa Vitec Futursoftin asiakkaille kustannustehokkaat ja helppokäyttöiset laskutuspalvelut.
Ikano Bank tekee pitkäjänteistä työtä kestävän kehityksen eteen
Ikano-konserniin kuuluvan pankin, Ikano Bank AB:n liiketoiminnan tavoitteena on luoda mahdollisimman monelle asiakkaalle helposti ymmärrettäviä ja edullisia tuotteita ja palveluita, jotka auttavat asiakkaan oman talouden tasapainoa. Osana kestävää kehitystä Ikano Bank on keskittynyt paperin käytön vähentämiseen.
Automaattipuhelulla mainio vaikuttavuus jäsenistöön
Suomen Ekonomit kokeilivat automaattipuhelua jäsenistönsä tavoittamiseen. PostNord Strålfors toteutti heille noin 10 000 jäsenen kontaktoinnin. Paitsi tulokset, niin myös jäseniltä tullut palaute on ollut poikkeuksellisen positiivista.
Laskunvälityksen palveluoperaattorimalli tarjoaa Intrumin asiakkaille joustavat ja tarpeisiin sopivat ratkaisut
Intrum on luotonhallinnan asiantuntija, jonka palvelut kattavat koko luotonhallinnan ketjun. Intrumin tavoitteena on tukea asiakasyrityksensä kriittisiä toimintoja, kuten asiakasvalintaa, laskunvälitystä ja saatavien hallintaa. Laskunvälityksen osalta Intrum on tehnyt laajempaa yhteistyötä PostNord Strålforsin kanssa jo vuodesta 2016 alkaen.
Saapuvan postin digitalisointi puolittaa käsittelyajan Sigtunassa
Sigtunan kunta on ottanut käyttöön digitaalisen postinhallinnan ensimmäisenä kuntana Ruotsissa. – Saapuvan postin digitalisointi helpottaa ja tehostaa postinhallintaa, ja samalla postista tulee jäljitettävää, sanoo Sigtunan kunnan IT- ja digitalisointipäällikkö Åsa Otterbjörk.
Allenten asiakasrajapinnan digitalisaatio
Allente tulee sanoista ”all entertainment” Nimi heijastaa uuden brändin paikkaa markkinoilla ja sitä, mitä yhtiö pyrkii tarjoamaan asiakkailleen. PostNord Strålfors on läheisessä yhteistyössä Allenten kanssa rakentanut järjestelmän, jossa kaikki laskutus tapahtuu Strålforsin Omnichannel-alustan kautta. Tämä auttaa vauhdittamaan Allenten digitalisaatiota.
PostNord Strålfors tarjoaa selkeän laskutusprosessin ja monipuoliset maksutavat
Kehätiedon tuottama Kilta-jäsenrekisteriratkaisu on monien suomalaisten järjestöjen ja liittojen käyttämä toiminnanohjausjärjestelmä. Järjestelmällä voidaan hallinnoida kaikkia keskeisiä prosesseja aina tapahtumien järjestämisestä laskutukseen. Laskujen lähetyksestä ja esimerkiksi mobiilimaksuista vastaa PostNord Strålfors.
Ratkaisut luodaan yhdessä – ja asiakkuus hoidetaan joka päivä
Kun yhteistyötä tehdään vuosia, hioutuu yritysten välille kumppanuus, jossa työskentely on mutkatonta ja kehitystä tehdään käsi kädessä.
Lue kuinka Helen käyttää MobilePayta
Helen Oy on Suomen toiseksi suurin energiayhtiö. Vuoden 2019 alussa Helenistä tulee ensimmäinen suomalainen yritys, joka tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskut MobilePaylla.
Uusi ulkoasu vähensi asiakaspalvelun puheluja ja toi merkittäviä säästöjä
Southern Water selkeytti vesilaskujensa ilmettä Eye tracking -tutkimuksesta saamiensa tulosten perusteella. Asiakaspalvelun puhelujen määrä laski melkein välittömästi kymmenestä kuuteen prosenttiin. Yhteensä muutokset toivat yli 154 000 euron vuosittaiset säästöt.
Ainutlaatuinen yhteistyö edistää liiketoimintaa
PostNord Strålfors on solminut jälleenmyyntisopimuksen suomalaisen ohjelmistovalmistaja FuturSoftin kanssa, joka on erikoistunut auto- ja konealan järjestelmäratkaisuihin. – FuturSoft käyttää PostNord Strålforsin monikanavaista We Mail -ratkaisua, jonka yritys brändää omille asiakkailleen, kertoo Strålforsin myyjä Jukka Leivonen.
HTML-lasku on helppo valinta Nordea Finansille
Siirtyminen dynaamiseen laskutukseen on antanut Nordea Finansin asiakkaille mahdollisuuden päättää, miten he haluavat vastaanottaa tietoja. Lyhyemmät läpimenoajat tuotannosta jakeluun helpottavat myös ajankohtaisten tietojen toimittamista asiakkaille nopeasti laskun kautta.
Lowellin ratkaisu mullistaa alan
Lowell panostaa digitaaliseen palvelukehitykseen. Tärkeimpiin hankkeisiin kuuluu yksinkertaisten ja nopeiden mobiilipalveluiden kehittäminen. – Haluamme olla alan johtava toimija, joten meidän pitää jatkuvasti keksiä uusia tapoja, joilla asiakkaille voidaan tarjota parhaita ratkaisuja, sanoo Lowellin Head of Digital & Innovation Jens Lindeblad.
Kraftringen
Lue lisää, miten Kraftringenin Customer Journey Mapping -prosessi johti uuteen viestintästrategiaan ja lisäsi digitalisaatiota tukien samalla tavoitetta siitä, että asiakkaat tavoitetaan kaikissa kanavissa.
Aura
Sähkö on sähköä, mutta se voidaan paketoida osaksi hyvää asiakaspalvelukokonaisuutta. Kun tuote on samanlainen kuin kilpailijoilla, yrityksen on löydettävä muita keinoja erottua joukosta. Customer Journey Mapping (CJM) selvittää, mitkä asiat ovat tärkeitä asiakkaalle.
Odderin kunta
Tanskalainen Odderin kunta valitsi PostNord Strålforsin yhteistyökumppaniksi kaiken saapuvan postin digitointiin ja jakeluun. Lähetettyjen viestien päätyminen väärään paikkaan on nyt historiaa.
Telian digitaalinen matka
Tanskan Telia on matkalla kohti koko yrityksen digitalisoimista niin sisäisesti kuin asiakasviestinnässä.
Tehokkaampaa laskunhallintaa EDI-palvelun avulla
PostNord Strålforsin EDI-palvelun ansiosta Ruotsin työnvälitystoimisto Arbetsförmedlingen voi helposti vaihtaa sähköisiä viestejä 6 000 palveluntarjoajansa kanssa – järjestelmästä ja paikasta riippumatta.
Canal Digital panostaa dynaamiseen sisältöön
PostNord Strålforsin lähettämät yksilöidyt lähetykset ja responsiiviset laskut lisäävät osumatarkkuutta. – Luovumme raskaista tiedostomuodoista, kuten pdf-tiedostoista, ja annamme asiakkaillemme mahdollisuuden tutustua lähettämiimme tietoihin haluamansa kanavan ja alustan kautta, Fredrik Welin.
E.ON: Monikanavainen sähkölasku
Asiakaspalveluun kohdistuva paine vähenee, verkkomyynti kasvaa, asiakastyytyväisyys paranee ja asiakkaiden vaihtuvuus laskee.
Coop: ”Jokaisen asiakkaan saatava tuntea itsensä ainulaatuiseksi”
Coop on yksi Ruotsin suurimmista elintarvikeketjuista. Kun jäseniä on yli kolme miljoonaa, yksilöllisten tarjousten laatiminen on melko haasteellinen tehtävä. – Jokainen jäsen on ainutlaatuinen, ja heidän on myös saatava tuntea se, toteaa Coopin kampanjastrategioista ja mainostuotannosta vastaava johtaja Jonas Taube.
Pågenin päivittäinen leipä aiheuttaa paljon tilitapahtumia
Leivän kaltaisen tärkeän peruselintarvikkeen myyminen useilla eri markkinoilla tuottaa valtavan määrän tilitapahtumia ja laskuja. – Kuluttajat haluavat ostaa leipänsä mahdollisimman tuoreena. Mieluiten sen tulee olla samana päivänä leivottua, toteaa Jacob Malmros, joka vastaa leipomoalalla toimivan ruotsalaisen Pågenin liiketoimintajärjestelmästä ja EDI-integroinnista.
Volvofinans: ”Asiakkaan on saatava itse valita”
Miten asiakasviestintää voidaan mukauttaa, kun yhä useammat valitsevat sähköisen laskun? Tämä on yksi Volvofinans Bankin haasteista. – Asiakkaan on nykyään saatava itse valita haluamansa viestintäkanava, sanoo yrityksen markkinointiviestintä- ja CRM-johtaja Ulla Höglind.
LOfavørs: ”Ohjelma on tehtävä tutuksi kaikille jäsenille”
LO:n uudet jäsenet saavat tietoa LOfavørin tarjonnasta ensimmäisessä jäsenlähetyksessään. Samat tiedot liitetään uuden jäsenkortin sisältäviin lähetyksiin, jollaisia jäsenet saavat kolmen vuoden välein. LOfavør on sen vuoksi laatinut toimintasuunnitelman ohjelmasta tiedottamista varten. Suunnitelma sisältää kolme selkeää vaihetta.
Skånetrafiken
Skånetrafiken lanseeraa yhteistyössä PostNord Strålforsin kanssa kortin ID-pohjaiseen matkustamiseen. Lopputuloksena lippujen käsittelystä tulee sujuvampaa ja ympäristöystävällisempää ja korttien jakelu tehostuu.
Lyrecolle tilaus on vain klikkauksen päässä
Työntekijöille helppokäyttöinen sekä mahdollisuus lisätä uusia toimintoja myöhemmin. Ne olivat kaksi tärkeää vaatimusta, kun Lyreco päätti aloittaa asiakastarjousten lähettämisen sähköpostitse.