Pysy ajan tasalla viestinnästäsi
Sähköpostitse, digitaalisista postilaatikoista, verkkoportaaleista ja muita sähköisiä kanavia pitkin saapuvan tiedon määrä kasvaa jatkuvasti. Myös uusien viestintäkanavien käyttö lisää käsiteltävän tiedon määrää. Jotta kaikki tiedot olisivat koko organisaation käytettävissä, on fyysinen viestintä saatettava digitaaliseen muotoon.
Sähköpostitse, digitaalisista postilaatikoista, verkkoportaaleista ja muita sähköisiä kanavia pitkin saapuvan tiedon määrä kasvaa jatkuvasti. Myös uusien viestintäkanavien käyttö lisää käsiteltävän tiedon määrää. Jotta kaikki tiedot olisivat koko organisaation käytettävissä, fyysinen viestintä on saatettava digitaaliseen muotoon.
Hallittujen ja dokumentoitujen prosessien avulla pysyt aina ajan tasalla kaikesta viestinnästäsi. Samalla vältyt aikaa vievältä ja kalliilta hallinnolliselta työltä.
Automatisoitu tietojenkäsittely
Saapuvan postin käsittely -palvelussa kaikki saapuva viestintä käsitellään automaattisesti. Olipa kyse sitten paperikirjeistä, digitaalisista postilaatikoista tai verkkoportaaleista, kaikki tiedot luetaan ja lähetetään oikeaan it-järjestelmään ja oikealle vastaanottajalle suojattujen rajapintojen kautta.
Fyysinen aineisto valmistellaan ja skannataan ennen kuin tiedot tulkitaan ja analysoidaan automaattisesti. Asiakirjoista tunnistetaan esimerkiksi niiden tyyppi ja olennaiset tiedot, kuten henkilötunnus ja asianumero. Myös esimerkiksi digitaalisten postilaatikkojen kautta ja sähköpostitse saapuva sähköinen viestintä käsitellään ja analysoidaan järjestelmässä. Tämän jälkeen kaikki digitaaliset tiedot jaetaan turvallisten rajapintojen välityksellä niihin it-järjestelmiin, joissa tietoja tarvitaan, kuten sähköpostiohjelmaan tai asiakirjanhallintajärjestelmään.
Tarpeistasi riippuen ratkaisuun on saatavilla erilaisia toimintoja ja lisäpalveluita:
- Viestinnän vastaanotto – Tarvittavien metatietojen lisäämisestä sekä toimituksesta oikeaan it-järjestelmään ja oikealle vastaanottajalle
- Skannaus – Digitalisoi, luokittelee ja analysoi paperikirjeet ennen kuin digitaaliset tiedostot toimitetaan sähköpostitse tai asiakirjanhallintajärjestelmään
- Lomakkeiden käsittely – Digitalisoi, analysoi ja tulkitsee kaikentyyppiset lomakkeet, kyselyt ja kaavakkeet hyödyntämällä älykästä tiedonkeruutoimintoa, joka tunnistaa muun muassa valintaruudut, vapaan tekstin ja allekirjoitukset
- Kuvien skannaus – Digitalisoi paperikirjeet ja muuntaa digitaaliset liitteet kuviksi, jotka vastaanottaja tulkitsee itse
- Fyysisten dokumenttien arkistointi – Lisäpalvelu skannattujen fyysisten asiakirjojen säilyttämistä varten
- eArkisto – Turvalliseen digitaaliseen tallennukseen kehitetty selainpohjainen lisäpalvelu, joka tekee tiedoista haettavia ja helposti saatavia.
Kattava yleiskuva ja resurssisäästöjä
Saapuvan postin käsittely on tehokas johtamisen työkalu, joka antaa kattavan yleiskuvan kaikesta saapuvasta viestinnästä niin kokonaisuudessaan kuin yksittäisten kanavien tasolla. Myös hallinnollinen työ vähenee, kun tiedot käsitellään automaattisesti noudattaen yhdenmukaisia ja tehokkaita sääntöjä, jotka koskevat kaikkea saapuvaa viestintää. Tämän ansiosta sisäisiä resursseja voidaan hyödyntää paremmin.
Korkea turvallisuustaso ja yhdenmukaisuus EU:n tietosuoja-asetuksen kanssa
Saapuvan postin käsittely on aikaa kestävä ratkaisu, joka toimittaa tiedot käytössäsi oleviin asiakirjanhallintajärjestelmiin integroitavien suojattujen järjestelmien kautta. Ratkaisu on luonnollisesti kaikkien voimassa olevien lakien, kuten EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen, mukainen.
Järjestelmään täysin integroitava ratkaisu
Ratkaisu on kokonaan integroitavissa erilaisiin asiakirjanhallintajärjestelmiin, kuten
- CRM (Customer Relationship Management)
- ERP (Enterprise Resource Planning)
- ESDH (Electronic System of Document Handling)
- Case Handling System
- Sähköposti