Paperilaskut ja sähköiset laskut samassa laskuvirrassa
Myös digitaalisella aikakaudella vastaan tulee paljon paperilaskuja. Usein laskuja lähetetään myös PDF-muodossa sähköpostitse, jotka hoidamme samalla paperilaskujesi kanssa. Ostolaskujen käsittely vie huomattavasti aikaa ja resursseja pois ydintoiminnastasi. Kun saapuvat paperi- ja sähköpostilaskut skannataan ja laskujen tiedot tulkitaan automaattisesti, aikaa ei mene hukkaan.
Ostolaskujen skannaus on palvelu, jossa huolehdimme kaikista laskuistasi, olivatpa ne sitten digitaalisia tai paperilaskuja. Kun lasku saapuu palveluumme, paperiset kirjeet avataan, lajitellaan ja digitoidaan skannereillamme käyttäen korkeaa laatua. Sähköpostitse saapuvat ostolaskut validoidaan prosessiin ja tämän jälkeen kaikista sisääntulleista ostolaskuista tulkitaan sovitut laskutiedot, kuten lähettäjän tiedot, viitteet, summat ja tietojen oikeellisuus verifioidaan osana prosessia. Kun laskun tiedot on tulkittu, muunnetaan tieto sähköisen ostolaskujen kierrätysjärjestelmäsi kanssa yhteensopivaan muotoon siten, että kaikki olennaiset laskutiedot löytyvät myös omasta sähköisestä ostolaskujärjestelmästäsi. Tämän jälkeen digitoidut laskut lähetetään metadatojen kanssa ostolaskutusjärjestelmääsi sovittua rajapintaa käyttäen.
.
Vakioratkaisu vai räätälöity?
Tarpeistasi riippuen Ostolaskujen skannauspalvelustamme on saatavilla eri vaihtoehtoja ja lisäpalveluita:
- Vakiopalvelu ostolaskujen skannaus – mahdollistaa kustannustehokkaan digitaalisten laskujen ja paperilaskujen käsittelyn 12 erilaisen standardoidun laskutiedon avulla (esim. laskunumero, eräpäivä ja summa) siten, että laskut toimitetaan asiakkaan järjestelmään digitaalisessa standardiformaatissa kuten Finvoice tai Teappsxml + laskun kuva pdf-muodossa.
- Räätälöity ostolaskujen skannaus – Asiakaskohtainen ratkaisu, joka mahdollistaa kaiken tyyppisten tietojen (mukaan lukien laskurivien) käsittelyn ja toimituksen asiakkaan valitsemassa digitaalisessa formaatissa.
- Fyysisten laskujen arkistointi – lisäpalvelu skannattujen fyysisten asiakirjojen säilyttämistä varten.
- Saapuvan postin käsittely ”Digital Mailroom” – Voit laajentaa palvelun kattamaan kaiken sisääntulevan postin, tällöin toimintasi ei ole paikkaan sidottu kun kaikki sisääntuleva posti on digitaalista. Lue lisää palvelusta ”Digital Mailroom”
- eArkisto – skannatut laskut voidaan arkistoida turvalliseen elektroniseen arkistopalveluumme, jolloin tiedot ovat helposti haettavissa ja saatavilla juuri niin pitkään yrityksenne haluaa.
- Verkkolasku B2B – Paperisten tai sähköpostitse saapuvien ostolaskujen lisäksi voit kauttamme ottaa vastaan ostolaskut myös ostoverkkolaskuina omaan verkkolaskuosoitteeseesi. PostNord Strålfors on verkkolaskuoperaattori, Suomessa TIEKEn verkkolaskufoorumin jäsen, ja meillä on myös laaja kansainvälinen verkosto laskujen vastaanottoon. Toimimme myös PEPPOL Access Pointtina. Lisäämällä tämän palvelun skannauspalvelun lisäksi, saat kaikki ostolaskusi yhdestä paikasta.
Ostolaskujen täysi hallinta ja enemmän aikaa ydintoimintaan
Ostolaskujen skannauspalvelu toimittaa laskut ostolaskujärjestelmääsi, jolloin sinun on mahdollista seurata, missä maksuprosessin vaiheessa kukin lasku on. Siten sinun on helpompi suunnitella toimintaasi. Sinun tarvitsee vain hyväksyä laskut, ja lopun ajasta voit keskittyä ydintoimintaasi yhdessä tiimisi kanssa.
Monia tyytyväisiä asiakkaita
Olemme yksi Pohjoismaiden suurimmista ja luotettavimmista laskujen digitalisointi- ja skannauspalveluiden toimittajista. Ostolaskujen skannaus on laajalti käytetty ja todistetusti toimiva ratkaisu, jolla on monia tyytyväisiä asiakkaita aina suuryrityksistä kuntiin ja valtiollisiin organisaatioihin.
Unohda resursseja vievä kirjeiden käsittely
Sinun ei tarvitse käsitellä saapuvia laskuja itse, vaan me huolehdimme siitä puolestasi. Soita numeroon +358 (0)20 740 4100 tai ota yhteyttä viestillä: