Pohjoismainen kumppanuus, joka vauhdittaa älykkäämpää asiakasviestintää
Allerin asiakassuhteet perustuvat sujuviin, luotettaviin ja moderneihin viestintäkanaviin. Jo yli vuosikymmenen ajan PostNord Strålfors on ollut luotettava kumppani mahdollistamassa tätä viestintää.
Yhtenä Pohjoismaiden vanhimmista ja tunnetuimmista mediataloista Aller Media on käynyt viime vuosina läpi merkittävän muutosmatkan. Yli 60 brändillä, toiminnalla neljässä maassa sekä kasvavalla tuoteportfoliolla – aikakauslehdistä digitaaliseen mediaan, TV-tuotantoihin ja retail-median ratkaisuihin – Allerin asiakassuhteet perustuvat sujuviin, luotettaviin ja moderneihin viestintäkanaviin.
Jo yli vuosikymmenen ajan PostNord Strålfors on ollut luotettava kumppani mahdollistamassa tätä viestintää. Pitkäaikainen yhteistyö Suomessa on kehittynyt malliesimerkiksi siitä, miten syvästi integroidut kumppanuudet tuottavat todellista arvoa – sekä yritykselle että kymmenille tuhansille lehden tilaajille.
Tänä päivänä molemmat yritykset ovat matkalla kohti entistä yhtenäisempiä pohjoismaisia toimintamalleja. Siksi yhteistyön ja tulevien mahdollisuuksien esiin nostaminen on nyt erityisen ajankohtaista.
Kumppanuus, joka rakentuu jatkuvuudelle ja liiketoiminnan ymmärrykselle
Yksi Allerin ja Strålforsin yhteistyön vahvimmista kulmakivistä on jatkuvuus. Strålforsin pitkäaikaiset asiakkuustiimit Suomessa tuntevat Allerin liiketoiminnan, asiakaskunnan, mittarit ja prioriteetit perinpohjaisesti. Tällainen ymmärrys ei synny hetkessä – se vaatii pitkäjänteistä kumppanuutta molemmin puolin.
On valtava etu, että Strålfors todella tuntee meidän liiketoimintamme. Puhumme samaa kieltä, ja se nopeuttaa kaikkea, mitä teemme yhdessä.
Janne Tuominen Nordic Pricing Strategy Lead, Aller Media
Tämä jatkuvuus vähentää tarvetta taustatietojen toistamiseen tai uusien yhteyshenkilöiden perehdyttämiseen, jolloin molemmat osapuolet voivat keskittyä kehittämiseen hallinnollisten tehtävien sijaan.
Laaja valikoima kanavia asiakkaiden tarpeisiin
Aller hyödyntää laajasti Strålforsin palveluita sekä printti- että digikanavissa. Periaate on selkeä: valitaan kanavat, jotka tuottavat todellista arvoa asiakkaalle.
Laskutuskanavat (We Mail) sisältävät:
Painetut laskut
Sähköpostilaskut
Digitaalipostilaatikot kuten Omaposti
E-laskut (B2C)
Verkkolaskut (B2B)
Vipps MobilePay
E-lasku on edelleen yksi käytetyimmistä laskutuskanavista Suomessa, ja se on Allerille strategisesti tärkeä. Samaan aikaan yhtiö seuraa tarkasti asiakaskäyttäytymistä ja ottaa käyttöön uusia kanavia, kun niistä on selkeää hyötyä – erityisesti markkinoilla, joilla mobiilimaksaminen kehittyy nopeasti.
Lisäarvoa tuottavat palvelut:
Access Interactive segmentointiin ja personoituun viestintään
Track & Trace, jota asiakaspalvelu käyttää laskun tilan tarkistamiseen reaaliajassa
eArchive turvalliseen arkistointiin ja datapalveluihin
– Kun asiakas ottaa meihin yhteyttä, tiimimme näkee heti laskun tilanteen. Se tekee palvelusta sujuvampaa – ja asiakkaat huomaavat sen, Tuominen selittää.
Asiakkaiden ohjaaminen digitaalisiin kanaviin
Aller kannustaa digitaalisten laskutuskanavien käyttöön koko asiakaspolun ajan. Lähestymistapa on ohjaava, ei pakottava.
– Asiakas tekee aina lopullisen valinnan. Meidän tehtävämme on tarjota selkeät vaihtoehdot ja kertoa niiden hyödyistä – ei pakottaa tiettyä kanavaa, Tuominen painottaa.
Päivittäistä tehokkuutta luotettavan kumppanin avulla
Koska laskutus ja maksujen käsittely eivät ole Allerin ydinmediatoimintaa, yritys hyötyy luotettavasta asiantuntijakumppanista.
Strålforsin yhtenäinen omnichannel-alusta vähentää monimutkaisuutta ja parantaa läpinäkyvyyttä.
– Olemme mediatalo – emme maksupalveluntarjoaja. On paljon tehokkaampaa tehdä yhteistyötä asiantuntijoiden kanssa, jotka hoitavat tätä työtä päivittäin, Tuominen sanoo.
Siirtyminen pohjoismaisiin toimintamalleihin avaa uusia mahdollisuuksia
Aller siirtyi lokakuussa yhtenäiseen One Nordic B2C -organisaatioon, joka yhdistää Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan tiimit.
Strålforsille neljän maan kattava toiminta mahdollistaa ratkaisujen skaalaamisen yli rajojen.
– Emme ole enää neljä erillistä maata. Olemme yksi pohjoismainen tiimi, Tuominen sanoo.
Tietoa Aller Mediasta
150-vuotisen historiansa aikana Aller Media on tarjonnut pohjoismaisille yleisöilleen sisältöjä monissa kanavissa ja tavoittaa viikoittain 8,1 miljoonaa ihmistä.
Allerilla on syvä ymmärrys naisyleisöstä, ja se tavoittaa viikoittain 5,1 miljoonaa pohjoismaista naista.
Aller Media Nordic työllistää 1 200 henkilöä ja tuottaa uutisia, viihdettä, julkkis- ja lifestyle-sisältöjä.
Ota yhteyttä!
Ota yhteyttä, jos haluat tietää miten Strålfors voi auttaa sinua laskutuksen kokonaisratkaisussa.
Nopeuta maksamista tarjoamalla asiakkaillesi sopivimmat kanavat ja maksuratkaisut.
Omnikanavaratkaisumme avulla yrityksesi käyttää kaikkia tärkeitä kanavia ja maksuvaihtoehtoja nopeuttaen laskutusprosessia ja parantaen asiakaskokemusta.