Maksumuistutus tekstiviestitse

Tekstiviestitse lähetettävä maksumuistutus ilman huomautusmaksua nostaa maksuprosenttia ja pienentää kalliin perinnän riskiä. Lisäksi se parantaa kassavirtaa!

Toimialat Televiestintä & IT

Pienennä turhan perinnän riskiä

Monet asiakkaat pystyvät maksamaan laskunsa ja haluavatkin maksaa, mutta jostakin syystä laskut jäävät maksamatta. Maksumuistutus ja huomautusmaksu voi silloin tuntua asiakkaasta turhauttavalta ja stressaavalta – erityisesti, kun hän olisi pystynyt maksamaan laskun ajallaan. Perintä on kallista ja usein myös tarpeetonta.

Asiakkaalle voi lähettää tekstiviestitse kevyen maksumuistutuksen, joka usein saa hänet maksamaan laskunsa nopeasti ja sujuvasti. Näin asiakas välttyy huomautusmaksulta ja voi maksaa laskunsa helposti esimerkiksi MobilePayn tai muun maksupalvelun kautta. Se vähentää myös asiakaspalvelun työtä.

– Eräs tekstiviestimuistutuksia käyttävä asiakkaamme sai 60 prosenttia maksuista vain kahdessa tunnissa, kertoo PostNord Strålforsin Key Account Manager Mia Jansson.

Maksumuistutus tekstiviestitse

  • Tekstiviestien avausprosentti on suuri
  • Joustavat maksutavat
  • Nopeat maksut
  • Vähentää asiakaspalvelun työtä
  • Vähentää perintään joutuvien laskujen määrää

Tekstiviestistä maksuun viidessä vaiheessa

  1. Lähetämme asiakkaalle maksumuistutuksen tekstiviestitse välttääksemme viivästyskorot ja parantaaksemme kassavirtaa. Tekstiviestin lähetyksen yhteydessä varmistamme, että asiakkaan puhelinnumero on oikeassa muodossa. Jos lähettäjä on valinnut viestintäkanavaksi Kivran, käytämme ensisijaisesti sitä maksumuistutuksiin. Jos asiakas ei ole rekisteröitynyt Kivran käyttäjäksi, muistutus lähetetään paperiversiona.
  2. Tekstiviestin lähettäjänä näkyy laskun lähettänyt yritys, mikä lisää todennäköisyyttä, että asiakas avaa viestin. Viesti sisältää henkilökohtaisen tervehdyksen, jonka sisältö on yrityksen valittavissa, erääntyneen summan, päivämäärän ja linkin maksusivulle.
  3. Linkistä avautuu laskeutumissivu, jonka kautta asiakas voi maksaa laskun suoraan MobilePaylla tai muulla valitsemallaan maksutavalla. Kaikki tarvittavat tiedot on täytetty valmiiksi. Muistutus on voimassa kolme päivää ilman huomautusmaksua.
  4. Kun asiakas suorittaa maksun laskeutumissivun kautta, hän saa vahvistuksen maksun perillemenosta saman tien. Jos asiakas ei ole varma, onko hän maksanut ja onko maksu mennyt läpi, hän voi tarkistaa laskun maksutilanteen laskeutumissivulta.
  5. Jos asiakas ei maksa laskua ennalta määritetyssä ajassa, lähetämme muistutuksia muiden digitaalisten ja fyysisten kanavien kautta varmistaaksemme, että hän maksaa.

Yrityksesi pohjoismainen kumppani välttämättömään viestintään ja maksuratkaisuihin

Jopa 76 prosenttia* ruotsalaisista pitää melko tai erittäin tärkeänä sitä, että valittavana on useita maksutapoja. Strålforsin lasku- ja maksuratkaisuissa yrityksesi asiakkaat saavat valita, missä ja miten he vastaanottavat ja maksavat laskunsa. Helppokäyttöiset ratkaisut, kuten mobiilimaksut, verkkopankkimaksut ja sähköinen postilaatikot, parantavat asiakaskokemusta, nopeuttavat maksujen saamista ja parantavat kassavirtaa.

*Lähde: Insight Intelligence, mm. Strålfors ”Sverige betalar 2024, svenska folkets attityder till betalmetoder och betaltjänster”

Jukka-Leivonen_500px_Bg-white_2.jpg
Jukka Leivonen
Manager of Partnerships & New Sales

Haluatko päästä alkuun sujuvien maksupalvelujen käytössä, jotka tarjoavat hyvää asiakaskokemusta ja nopeampia maksuja? Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, niin löydämme yhdessä yrityksellesi parhaiten sopivat ratkaisut.

+358 400 820 110
jukka.leivonen@stralfors.fi

Lähetä viesti

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Easy-payment_16-9.jpg

Asiakaskohtaisia ratkaisuja teleoperaattorin laskutukseen

Jos matkapuhelin- ja laajakaistalaskujen maksaminen on hankalaa, se voi johtaa kalliiseen perintään ja saada asiakkaat turhautumaan. Kun valittavana on useita laskutuskanavia ja maksuvaihtoehtoja, operaattorin asiakasuskollisuus kasvaa.

Invoice-as-selling-tool_16-9_New.jpg

Liittymälasku myynti- ja viestintäkanavana

Lasku on tärkeä ja luonteva teleoperaattorin ja asiakkaan välinen viestintäkanava. Laskun tarjoamat mahdollisuudet lisämyyntikanavana kannattaa ottaa käyttöön. Laskulla voi esimerkiksi tarjota ajankohtaista tietoa ja henkilökohtaisia tarjouksia uusimmista puhelinmalleista tai lisäpalveluista.

B2B-invoice_16-9.jpg

Tehokasta yritysasiakkaiden laskunhallintaa teleoperaattoreille

Älä anna yrityksesi, sen toimittajien ja yritysasiakkaiden välisten tehottomien laskutusprosessien heikentää yrityksesi ydinliiketoimintaa. Pohjoismainen automatisoitu ratkaisu huolehtii verkkolaskujen lähettämisestä ja vastaanottamisesta, joten yrityksesi voi keskittyä tuottavimpiin asioihin.

Customer-service_16-9.jpg

Oikeat työkalut tehokkaaseen asiakaspalveluun televiestintäalalla

Televiestintäalalla vallitsee erittäin tiukka kilpailutilanne. Siksi on tärkeää, että alan palveluntarjoajat täyttävät asiakkaiden palveluodotukset. Yrityksillä on tärkeää olla ajantasaiset järjestelmät, joissa oikeat tiedot liittymistä ja laskuista ovat nopeasti saatavilla. Tämä auttaa vahvistamaan asiakasuskollisuutta ja pienentämään operaattorin vaihtamisen riskiä.