Toimialat Media

Ratkaisut luodaan yhdessä – ja asiakkuus hoidetaan joka päivä

Kun yhteistyötä tehdään vuosia, hioutuu yritysten välille kumppanuus, jossa työskentely on mutkatonta ja kehitystä tehdään käsi kädessä.

Aller perustettiin Suomeen vuonna 1992, ja se kuuluu tanskalaiseen Aller-konserniin. Helsingin Sörnäisissä sijaitsevassa toimistossamme työskentelee noin 160 henkilöä.

PostNord Strålforsilla asiakkuudesta vastaa aina useammasta asiantuntijasta koostuva tiimi, joka huolehtii jokapäiväisestä kommunikoinnista ja toteutuksesta sekä on mukana luomassa uutta. Tiimin jäsenten toimenkuvat vaihtelevat ja näin pystytään huolehtimaan siitä, että asiakkuudenhoidossa  osaaminen on monipuolista ja kattavaa.

Yhteyshenkilöiden pysyessä samana vuosiakin, on luottamuksen ja sujuvan kommunikaation rakentaminen helppoa. Allerin ja PostNord Strålforsin yhteistyö on jatkunut pitkään. Ihmiset ovat tuttuja molemmin puolin ja kehitystä tehdään jatkuvasti.

Suora palaute lisää luottamusta

Asiantuntijapalveluiden konsultti Jari Myllylälle Allerin väki on tuttua. Hän on PostNord Strålforsilla toteuttanut Allerin Seiska- ja Katso-lehtien tilaajien laskutuksen ja ylläpitää edelleen kyseistä laskusovellusta. Esimerkiksi muutospyyntöjä tai tukea koskevaa yhteydenpitoa on viikoittain.

– Allerin kanssa on mukavaa työskennellä, sillä ihmiset ovat pysyneet samoina ja tulleet tutuksi jatkuvan yhteydenpidon lisäksi myös monissa asiakastapaamisissa. Arvostan erityisesti sitä, että Aller ottaa vastaan suoraa palautetta. Yhteistyö on helpompaa, kun puhutaan samaa kieltä, Jari Myllylä toteaa ja jatkaa:

– Suurimmat kehityshankkeet Allerin kanssa ovat koskeneet uusien laskutuskanavien käyttöönottoja, viimeisimpänä MobilePay. Mielestäni on hienoa, että olemme Allerin kanssa onnistuneet ideoimaan ja keksimään uusia ratkaisuja ja mahdollisuuksia. Aller ei lepää laakereillaan!

Laskun elinkaari kuntoon

Erilaisten laskutuskanavien lisäksi Aller on hyödyntänyt esimerkiksi PostNord Strålforsin Customer Journey Mapping -palvelua. Palvelun avulla päästiin parantamaan Allerin laskutusprosessia entisestään – ja helpottamaan laskun vastaanottajien elämää.

– Asiakkaan laskun elinkaaren läpikäyminen on oiva tapa tarkastella, miten prosessi näyttäytyy kuluttajalle. Aina löytyy pientä hiottavaa, jonka avulla päästään entistäkin parempaan kuluttajakokemukseen. Kun prosessi on sujuva ja helppo, yhteydenotot asiakaspalveluun vähenevät, PostNord Strålforsin asiantuntija Pekka Suomi kommentoi.

Myös Pekka Suomi on erityisen ilahtunut Allerin halusta pysyä kehityksen kärjessä:

– Allerin kanssa on mukava tehdä töitä. He ovat valmiita ideoimaan kanssamme uutta ja jakavat tietoa avoimesti, mikä on menestyksen kannalta olennaista. He myöskin valmistelevat asiat hyvin omalla puolellaan, jolloin meidän on helpompi tehdä työmme.

Samoilla linjoilla ovat myös Allerin yhteyspäällikkö Krista Laitinen ja avainasiakaspäällikkö Minna Paloheimo. Kaikkien mielestä Allerissa parasta on juuri kumppanuus ja halu kehittyä rohkeasti. Lisäksi tuttu väki tekee päivittäisen yhteistyön mukavaksi ja helpoksi.

Myös Allerin kehityspäällikkö Saija Ilvonen on tyytyväinen yhteistyöhön.

– On hienoa, että PostNord Strålforsin kanssa pääsemme kehittämään toimintaamme ja näin parantamaan omaa asiakaskokemustamme entisestään. Olemme myös olleet tyytyväisiä meistä huolehtivaan tiimiin, joka tukee ja auttaa aina tarpeen tullen, Saija Ilvonen toteaa ja jatkaa:

– Kehitystyö ei lopu koskaan. Laskutuksen ja viestinnän ratkaisut kehittyvät tällä hetkellä todella voimakkaasti, joten uudet ideat PostNord Strålforsin kanssa eivät varmasti lopu tähän.

Haluatko kuulla lisää Kumppanuusmallistamme?

Ota meihin yhteyttä jos haluat tietää miten me voimme auttaa sinua.

+358 (0)20 740 4100

Ota meihin yhteyttä

Aiheeseen liittyvät artikkelit

16-9_vipps.jpg

Allerille uusi laskutuskanava – mobiilimaksaminen lisää maksunopeutta

Yhä useampi kuluttaja käyttää puhelintaan ihan kaikkeen, myös laskujen maksamiseen. Samalla ajatusmaailma muuttuu; verkkokauppaostoksia ei haluttaisi tehdä vain itse verkkokaupassa, vaan esimerkiksi sosiaalisessa mediassa klikkaamalla mainoksen kuvaa ja ostamalla tuote juuri siinä.

Customer Journey Mapping

Yleiskuva koko palveluketjusta

Nopeasti muuttuvilla markkinoilla kilpailijat ovat vain yhden klikkauksen päässä. Siksi on tärkeää tuntea asiakkaat ja näiden toiveet. Suuressa yrityksessä voi olla vaikea saada yleiskäsitystä koko palveluketjusta. Siksi PostNord Strålfors hyödyntää Customer Journey Mapping -menetelmää.