Asiakas arvostaa valinnanvapautta
Maksuratkaisut kehittyvät nykyään nopeasti verkkokaupan ansiosta. Tiedämme, että 78 prosenttia verkko-ostajista haluaa valita mieleisensä maksutavan eri vaihtoehtojen joukosta.
Kuluttajat voivat haluta jakaa maksut eri luotto- ja maksukorteille, käyttää maksusovellusta tai tehdä suoraan tilisiirron verkkopankissaan.
Siksi kehitimme Mobile Invoice -ratkaisun. Sen ansiosta asiakkaasi voivat itse päättää, miten ja missä he haluavat suorittaa maksunsa. Mobile Invoice tarjoaa useita eri maksuvaihtoehtoja – nopeasti, helposti ja suoraan matkapuhelimessa.
Nopeat maksut
Yksi Mobile Invoicen suurimmista hyödyistä on, että tekstiviesteihin kiinnitetään huomattavasti enemmän huomiota kuin muiden kanavien kautta tuleviin ilmoituksiin. Puhelin kulkee aina mukanamme, ja tärkeisiin viesteihin reagoidaan nopeasti. Tämä vähentää siksi aikaa, joka kuluu ilmoituksen saamisesta toimeen ryhtymiseen – eikä se koske pelkästään nuorempaa diginatiivien sukupolvea.
Integroitu maksutoiminto
Aikaisemmat matkapuhelimella maksamiseen kehitetyt tekstiviestiratkaisut pitivät sisällään ainoastaan maksettavan summan ja OCR-numeron. Mobile Invoicessa maksutoiminto on integroitu ratkaisuun, ja vastaanottaja voi suoraan valita haluamansa maksutavan. Asiakkaalle lähetetään tekstiviestitse linkki verkkosivulle, jolla hän näkee kaikki maksutiedot.
Tämä laskeutumissivu voidaan räätälöidä tarpeisiisi sopivaksi esimerkiksi sen osalta, mitä maksutapoja asiakkaille tarjotaan. Asiakkaalle lähetettävään viestiin on lisäksi mahdollista liittää muuta tietoa tai markkinointisisältöä.
Laskeutumissivulle tultuaan asiakas maksaa laskun matkapuhelimellaan valitsemalla mieleisensä maksutavan. Maksutapoja voivat olla verkkopankki, korttimaksu tai pohjoismainen maksusovellus, kuten Swish, Vipps tai MobilePay.
Turvallisuutta voidaan lisätä sähköisellä tunnistautumisella. Korttimaksun valitsevien asiakkaiden tarvitsee syöttää korttitietonsa ainoastaan kerran, minkä jälkeen ne tallentuvat järjestelmään.