3-1_eProcurement.jpg

eProcurement

Tehokas tilausten hallinta selkeyttää myös toimittajiesi kanssa käymääsi viestintää. Tämä puolestaan tehostaa liiketoimintaasi ja vapauttaa aikaa ydintehtäviisi. eProcurementin ansiosta tiedät aina, mitä ja kuinka paljon sinulle toimitetaan ja milloin toimitus on perillä. 

eProcurement turvaa toimittajille lähetettävät tilaukset sekä toimittajilta tulevat toimitukset. Se on täydellinen ratkaisu sinulle, joka työskentelet hankintojen parissa Purchase to Pay -prosesseissa (P2P).

Vaali toimittajasuhteitasi

eProcurement auttaa hankintaosastoasi viestimään selkeällä tavalla toimittajien kanssa. Tilaukset välitetään suoraan toimittajan liiketoimintajärjestelmään. Saat takaisin vastauksen, jonka perusteella voit tarvittaessa jo varhaisessa vaiheessa kääntyä muiden toimittajien puoleen tai ilmoittaa asiakkaillesi mahdollisista poikkeamista. 

Kun hankinnat ovat automatisoituja, tilausvahvistus saadaan viipymättä ja puuttuvat tuotteet voidaan tarvittaessa tilata toiselta toimittajalta, koko prosessi sujuvoituu. Tämä puolestaan vähentää huomattavasti hallinnollisesta työstä ja tarkistuksista aiheutuvia kustannuksia.

Välty aikaavievältä käsittelyltä

Kuvittele, että yrityksesi on tilannut toimittajalta tietyn määrän tuotteita. Saat takaisin vastauksen, jossa todetaan, että voit saada vain puolet tuotteista määräaikaan mennessä. Loput toimitetaan vasta neljä päivää myöhemmin.

Tilanne vaatii toimiin ryhtymistä, sillä muuten yrityksellesi voi aiheutua lisäkustannuksia ja pahimmassa tapauksessa asiakkaasi pettyvät, kun he eivät saakaan tarvitsemaansa tuotetta. Kun kyse on suurista määristä eri tuotteita, tilanne muuttuu helposti sotkuiseksi.

Toimitusilmoitukset tuovat selkeyttä varastotoimintoihin. Niistä käy ilmi, että tavara on matkalla ja mitä lähetys tarkalleen sisältää. Selkeä viestintä mahdollistaa toimitukseen valmistautumisen. Valmisteluja on ehkä tehtävä varastotiloissa tai keräyslinjalla, tai asiakkaan kiireisesti tarvitsemalle tuotteelle on varattava pikakuljetus. Järjestelmissäsi voidaan myös päivittää asiakkaalle lähtevä toimitusilmoitus sekä verkkokaupan varastosaldo. 

Ratkaisuna automaatio

Kun tilaukset ja hankinnat automatisoidaan, vältytään yllätyksiltä ja tuplatilauksilta. eProcurement-ratkaisu varmistaa, että hankintasi tehdään aina luotettavalla tavalla, ja se myös selkeyttää viestintää valitsemiesi pääasiallisten toimittajien kanssa. EDI huolehtii siitä, että tilaus kirjautuu virheittä molempiin järjestelmiin.

EDI-järjestelmään liitetty hinnasto turvaa tietojen paikkansapitävyyden

On erittäin tärkeää, että toimittajalta ostamiasi tuotteita koskevat tiedot pitävät oikeasti paikkansa.
Tuotenumeron ja hinnan on oltava oikein, pakkauksessa on oltava oikea määrä tuotteita jne. Kun liiketoimintajärjestelmääsi liitetään sähköinen hinnasto, sinulla on kaikki edellytykset hankintojen tehokkaaseen hallintaan.

EDI-pohjainen eProcurement luo lisäarvoa

Tilausvirtojen ja toimitusilmoitusten automatisointi luo erittäin suurta lisäarvoa. Pysyt aina ajan tasalla siitä, miten paljon ja keneltä toimituksia on tulossa sekä milloin ja millä tavalla ne toimitetaan perille. Tilausten hallinnan kustannukset vähenevät voimakkaasti, mutta se ei ole ratkaisun ainoa hyöty. 

eProcurement luo läpinäkyvyyttä ja selkeyttä. Hankintasi voidaan täsmätä vastaamaan esimerkiksi yrityksesi hankintakäytäntöä tai ympäristö- ja sisältövaatimuksia. Hankintabudjettisi kohdistuu yhä suuremmassa määrin valitsemillesi toimittajille, joiden kanssa sinulla on hyvät sopimukset.

Suurin vaikutus lienee kuitenkin se, että tilausten hallinta tehostuu. Säästät aikaa, kun tilauksen ja toimituksen välinen prosessi nopeutuu. Saat kattavan yleiskuvan, jäljitettävyys paranee, ja voit tallentaa tapahtumia koskevat tiedot mielekkäällä ja turvallisella tavalla. 

Onko sinulla kysymyksiä eProcurement-ratkaisusta?

Onko sinulla kysyttävää eProcurement-ratkaisusta tai haluatko tietää lisää siitä, millaisia hyötyjä se voi tarjota sinulle? Älä epäröi ottaa yhteyttä.

Lisää Business Integration Management -ratkaisuja

16-9_eOrder.jpg

eOrder

Unohda tilausten aikaavievä manuaalinen käsittely. eOrder automatisoi asiakkailtasi tulevat tilausvirrat. Käsittely tehostuu, aikaa säästyy ja virheiden riski pienenee.

16-9_supplier-eInvoiceB2B.jpg

Supplier eInvoice B2B

Olemme kehittäneet palvelun sinulle, joka käsittelet toimittajilta saapuvia sähköisiä laskuja. Ratkaisumme takaa tietojen korkean laadun ja yhdenmukaisuuden sekä säästää aikaa. Kaikki tiedot kootaan samaan paikkaan, ja laskujen hyväksyminen helpottuu.

16-9_eInvoiceB2B.jpg

eInvoice B2B

Yritysten väliset sähköiset laskut ovat kuuluneet PostNord Strålforsin ydinosaamiseen jo yli 30 vuoden ajan. Voimme vähentää hallinnollista työtäsi, ehkäistä virhelähteitä ja auttaa hyödyntämään kaikkia automaation tuomia etuja. Ratkaisumme on täydellinen kaikille julkisen sektorin palveluntarjoajille.