Summit-2020_Hero_3-1.jpg Summit-2020_16-9.jpg
Tapahtumat SCS 2020

Lokakuun 21. päivä oli uudenlaisen Smarter Communication Summitin ensi-ilta

Vaikka päätöksen takana oli luonnollisesti vallitseva koronapandemia, muutos kuvastaa myös hyvin sitä maailmaa, jossa elämme nyt. Digitaalisuus kasvaa kiihtyvää vauhtia ja siinä muutoksessa on hyvä olla etujoukoissa mukana. Toisaalta iso Pohjoismainen tapahtuma näytti sen, että yhdessä me pystymme mihin vain!

Päivä sisälsi kiinnostavia pääpuheenvuoroja vuorovaikutukseen, luottamuksen rakentamiseen ja kestävyyteen liittyen. Niiden merkitys ei digitalisaation myötä katoa mihinkään – päin vastoin! Lisäksi eri maiden osuuksilla pääsimme kuulemaan mielenkiintoisia asiakastarinoita ja perehtymään muun muassa mobiilimaksamisen saloihin. Asiakaskokemuksen merkitys välittyi kaikista puheenvuoroista ja näin päivän teema ”Connecting the dots” piirsi kartan siitä, mitkä asiat ovat loppupeleissä tärkeitä.

Tältä sivulta löydät niin artikkeleja kuin videotallenteita tapahtumasta. Tule mukaan yhdistämään pisteet kanssamme – digitaalisesti!

Päivän kohokohdat

Smarter Communication Summit 2020:n sisältö

Johdanto Smarter Communication Summit

Päivän juontaja Anna Olin Kardell ja PostNord Strålforsin CEO Ylva Ekborn toivottavat osallistujat tervetulleiksi Smarter Communication Summit 2020:een ja esittelevät vuoden teeman.

Alex-Hunter_16-9.jpg

Keynote Alex Hunter

Henkilökohtainen puheenvuoro Coca Colasta, Mad Menistä ja maailman parhaasta hotellista. Customer Experience Expert ja Virgin Groupin entinen Head of Digital Alex Hunter puhui hyvien asiakaskokemusten taustalla olevasta psykologiasta ja oikean asiakastiedon keruun tärkeydestä.

Rebecka-Carlsson_16-9.jpg

Keynote Rebecka Carlsson

Digitalisaatio ja kestävyys ovat ne kaksi trendiä, joiden Rebecka Carlsson uskoo vaikuttavan elinkeinoelämään eniten tulevan vuosikymmenen aikana. Innostavassa puheenvuorossaan hän luo uskoa tulevaisuuteen ja pohjaa päätöksenteon parantamiseen YK:n maailmanlaajuisten tavoitteiden pohjalta.

Ole-Petter-Nyhaug_16-9.jpg

Keynote Ole Petter Nyhaug

Opinion-analyysitoimiston partneri ja Creative Director Ole Petter Nyhaug listaa viisi trendiä, jotka yritysten on ymmärrettävä voidakseen luoda hyviä asiakassuhteita tulevien viiden vuoden aikana: kokemusten saumattomuus, älykkyys, hallinta, tasapino ja inhimillisyys

Paneelikeskustelu CX:stä

Miten luodaan hyviä asiakaskokemuksia? Anna Olin Kardell juontaa keskustelun, johon osallistuvat:

  • Björn Heselius, Principal Designer, Nitor
  • Christian Strömlind, Chief Commercial Officer Telia
  • Mattias Norén, Group Head of Business Development, PostNord Strålfors
  • Ulrika Wennberg, Zero friction Manager, Volvofinans Bank

MobilePay

MobilePayn menestystarina hakee vertaistaan. Jo 1,5 miljoonaa suomalaista käyttäjää on mukana luomassa arkea, jossa raha liikkuu parilla hipaisulla. Mobiililasku maksetaan usein nopeasti ja muun muassa siksi mobiilisen laskutuskanavan tarjoamisesta hyötyvät myös yritykset. Vieraana MobilePayn toimitusjohtaja Noona Puusniekka.

Kivra

Kestävä asiointi rakennetaan yhdessä. Digiasioinnin tulee olla turvallista, sujuvaa ja ilmastopositiivista. Kivran Suomen toimitusjohtaja Ilari Abdeen kertoo esimerkiksi siitä, kuinka he auttavat kuluttajia helposti hallitsemaan pirstaloitunutta viestinvälitystä ja maksuliikennettä.

IKANO Bank

Output Manager Operations Services, Nordic, Lasse Bengtsson ja Head of Operations Services Peter Carlsson kertovat, miten 20 vuoden kumppanuus PostNord Strålforsin kanssa on muovannut liiketoimintaa. IKANO Bankilla on nykyään joustava viestintäratkaisu, joka mahdollistaa tehokkaan mukautumisen asiakkaiden tarpeisiin.

Nordea Finans

Nordea Finansin suurena haasteena on tavoittaa mahdollisimman monta asiakasta pankkisalaisuuden asettamissa rajoissa.

Nordea Finansin Senior Communication & Marketing Specialist Anders Elgenberg pitää laskua yhtenä tärkeimmistä kanavista asiakkaan tavoittamiseen.

Lowell

Mobiililasku nopeutti Lowell-luotonhallintayhtiön maksuja ja paransi asiakasviestintää. Lowell Sverige AB:n Jens Lindeblad ja PostNord Strålforsin Mia Jansson kertovat, miten yritykset kehittivät oikean ratkaisun yhdessä. 

Kredinor

Head of Marketing Ingjerd Grenne Thurmer ja Head of Business Development Petter Gjeitnes kertovat, mitä kokemuksia yrityksellä on ”Digital first” -lähestymistavasta liiketoiminnassaan. Selkeän digitalisaatiostrategian ansiosta yritys lähettää nykyään valtaosan viesteistään digitaalisissa kanavissa.

Kombispel

– PostNord Strålfors on meille yhteistyökumppani, joka voi viedä meidät tulevaisuuteen, sanoo Kombispelin liiketoiminta-aluejohtaja Fredrik Holdar. Yrityksillä on pitkä yhteinen historia, ja yhteistyö on erittäin miellyttävää ja tarkoittaa myös toisen pitämistä varpaillaan teknisen kehityksen suhteen.

Altere

Altere tarjoaa Utility Cloud -pilvipalvelua, joka digitalisoi pohjoismaisten energiayhtiöiden asiakasprosessin tekoälyn ja koneoppimisen avulla. Head of Billing Håvard Heggen ja CEO Torbjørn Hompland kertovat, mitä etuja tästä seuraa asiakkaalle.

Lopetus

Päivän juontaja Anna Olin Kardell ja PostNord Strålforsin CEO Ylva Ekborn tiivistävät päivän annin.

Newsletter-Bg_3-1_FI.jpg

Tilaamalla uutiskirjeemme

Saat vinkkejä. Miten luodaan kannattavia asiakassuhteita? Mitkä ovat viestinnän viimeisimmät trendit ja mitkä kanavat ovat tehokkaimpia? Tilaamalla uutiskirjeemme voit lukea asiakasviestinnän viimeisimmistä trendeistä kertovia kiinnostavia artikkeleita ja haastatteluja.

Tilaa uutiskirje