SCS19_HELSINKI_3-1_1920x640_low.jpg

Paremman asiakaskokemuksen jäljillä

PostNord Strålforsin Smarter Communication Summit -tapahtuma keräsi Finlandia-talolle kiinnostuneen yleisön kuulemaan kansainvälisten vieraiden puheenvuoroja digitaalisen ajan asiakaskokemuksesta.

Syksyisen päivän avasi aivotutkimukseen perehtynyt Kelly Tainton, jonka mukaan kokemamme asiat vaikuttavat tekoihimme merkittävästi ilman, että edes huomaamme niitä. 

Nina Frosterus esitteli PostNordin Kantarilla teettämää kyselyä, jonka mukaan suomalaiset haluavat itse valita tavan, jolla yritykset ja viranomaiset tiedottavat heille asioista.

Energiayhtiö Helenin Kirsi Kuusisto kertoi, miten yritys päätti yhdessä PostNord Strålforsin kanssa mahdollistaa asiakkaille sähkölaskujen maksamisen MobilePay-sovelluksella.

Päivän päätti lastenkirjailija, kuvittaja ja ohjelmoija Linda Liukas, joka puhui yritysten digitaalisista haasteista, pelottoman asenteen merkityksestä sekä siitä, mitä voimme oppia lapsilta.

Puhujat

Kelly-Tainton_16-9.jpg

Hyödynnä kognitiivisia oivalluksia lisätäksesi viestinnän arvoa / Kelly Tainton

Mitä tarvitaan jotta asiakaskokemuksen tekee vaikutuksen? Se on biokemiaa. Eri tekijät, kuten uutuus, jännitys sekä asianmerkitys, ohjaavat aivojemme kemiallisia prosesseja.

Kirsi-Kuusisto_16-9.jpg

Laskutus asiakaspalvelukanavana / Kirsi Kuusisto

Helenin yksikönpäällikkö Kirsi Kuusisto kertoi kuinka he käyttävät laskua viestintäkanavana sekä asiakkaitten mahdollisuudesta maksaa sähkölaskunsa MobilePay-sovelluksella.

Linda-Liukas_16-9.jpg

Teknologian kehitys auttaa eri ihmisryhmiä / Linda Liukas

Tarvitsemme uusia näkökulmia, jos haluamme ratkaista tulevaisuuden ongelmat, lastenkirjailija Linda Liukas sanoo. Siksi hän haluaa lastenkirjasarjassa Hello Ruby avata tekniikan maailmaa lapsille.

Nina-Frosterus_16-9.jpg

Näin yrityksen ja kuluttajien näkökulmat kohtaavat yritysviestinnässä / Nina Frosterus

Nina Frosterus PostNordin tilaaman tutkimuksen, jonka mukaan esimerkiksi 83% suomalaisista pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä, että he voivat valita, kuinka yritykset ja viranomaiset viestivät heille.