Digitalisaatio asettaa uusia vaatimuksia
Digitalisaatio vaikuttaa meihin kaikkiin – siihen, miten käyttäydymme kuluttajina, millaisia vaatimuksia asetamme viestinnälle ja miten ostamme tuotteita ja palveluita.
On selvää, että kuluttajat peräänkuuluttavat entistä henkilökohtaisempaa viestintää heille sopivia kanavia pitkin ja heille sopivaan aikaan. Omnichannel vastaa näihin tarpeisiin.
Uusi tekniikka synnyttää uusia ideoita, lisää kilpailua ja mullistaa liiketoimintamalleja. Se asettaa nykyajan yrityksille ja organisaatioille vaatimuksia, mutta luo samalla monia uusia mahdollisuuksia. Yksi seikka on kuitenkin muita tärkeämpi pitää mielessä: emme voi jatkaa samaan tapaan kuin aina ennen.
Syynä tähän ovat seuraavat:
- Digitalisaatio lisää kilpailua, eikä yrityksillä ole digitalisaation myötä mitään tiettyä varmaa kotimarkkina-aluetta. Liiketoiminta ei katso maantieteellisiä tai ajallisia rajoja.
- Digitalisaatio merkitsee läpinäkyvyyttä ja siirtää päätäntävallan asiakkaalle. Asiakkaasi odottavat korkeinta laatua ja tulevat aina vertaamaan toimituksiasi kaikkein parhaimpiin.
- Digitalisaatio lisää tietoisuutta ja näkyvöittää asiayhteyksiä. Siksi tulevaisuuden hyvä liiketoiminta on kestävää ja oikeudenmukaista. Kaikessa on kyse luottamuksesta.
Asiakkaat päättävät
Nyky-yhteiskunnassa kaikki onnistunut viestintä on kuluttajalähtöistä. Kaikilla kuluttajilla on omat mieltymyksensä, asenteensa ja digitaalisen osaamisen tasonsa.
Tiedämme, että 77 prosenttia kaikista pohjoismaalaisista haluaa voida itse valita, millä tavalla he viestivät yritysten ja viranomaisten kanssa. Mikään yksittäinen kanava ei ole ihanteellinen kaikille kuluttajille tai kaikentyyppiseen viestintään.
Tiedämme myös, ettei mikään yksittäinen kanava ole ihanteellinen kaikille kuluttajille tai kaikentyyppiseen viestintään. Jotta viestintä olisi johdonmukaista, aitoa ja tehokasta kaikissa kanavissa, tarvitaan Omnichannel-ajattelua.
Omnichannel tarjoaa asiakkaillesi:
- mahdollisuuden valita viestintäkanava itse
- tietoa heille mieluisalla tavalla
- mahdollisuuden vuorovaikutukseen kanssasi
- ajankohtaista tietoa juuri oikealla hetkellä
- mahdollisuuden hyödyntää lähettämääsi tietoa heille sopivana ajankohtana sijainnista riippumatta
Omnichannel on ydinosaamistamme
Omnichannel on edellytys entistä paremmalle ja älykkäämmälle liiketoiminnalle. Suurena haasteena on sopeutua vastaanottajan odotuksiin sekä vastata niihin niin fyysisissä kuin digitaalisissa viestintäkanavissa. Siinä me voimme olla avuksi.
PostNord Strålfors käsittelee Pohjoismaissa vuosittain 466 miljoonaa paperikirjettä ja 488 miljoonaa digitaalista viestiä – kaikissa kanavissa. Vahvuutemme perustuu kykyymme käsitellä suuria määriä erilaista tietoa ja taitoomme tehdä viestinnästä houkuttelevaa jokaiselle yksittäiselle vastaanottajalle. Omnichannel on kaiken toimintamme lähtökohta. Omnichannel on ydinosaamistamme.
Autamme sinua analysoimaan tietoa ja jakamaan sitä sen jälkeen eri kanavissa. Myös kahdensuuntainen viestintä sinun ja asiakkaidesi välillä on mahdollista. Voit esimerkiksi lähettää sopimuksen digitaaliseen postilaatikkoon, minkä jälkeen vastaanottaja allekirjoittaa sopimuksen ja lähettää sen takaisin.
Kaikki PostNord Strålforsin ratkaisut tukevat Omnichannel-viestintää. Kun me olemme digitaalinen kumppanisi, voit rauhassa antaa päätäntävallan asiakkaillesi.
Haluatko lisätietoa Omnichannel-ratkaisuista?
Asiantuntijamme auttavat sinua analysoimaan asiakastietojasi sekä varmistamaan, että jokaisen asiakkaan kanssa käymäsi viestintä tapahtuu asiakkaan ehdoilla.