Content hub

Hyvä maksukokemus nopeuttaa velan maksua

Hyvä maksukokemus nopeuttaa velan maksua

Eri asiakkailla ja velallisilla on erilainen maksuvalmius ja erilaiset mieltymykset viestinnän ja maksutapojen osalta. Siksi on tärkeää, että luotonhallinta- ja perintäyritykset suhtautuvat maksukokemukseen tärkeänä osana koko asiakaskokemusta.

Perinnästä asiakaskeskeiseen vuoropuheluun

Perinnästä asiakaskeskeiseen vuoropuheluun

Perintäala kehittyy, kun yhä uusia digitaalisia ratkaisuja luodaan ja otetaan käyttöön. Täyttääkseen yhteiskuntavastuunsa nyt ja tulevaisuudessa on yritysten hyödynnettävä tekniikkaa ja siirryttävä perinnästä kohti asiakaslähtöistä vuoropuhelua. Näin asian näkee Kredinorin uusista tuotteista ja palveluista vastaava johtaja Andreas Komnæs: – Alan on uudistettava toimintatapojaan täyttääkseen yhteiskunnan odotukset.

Miten perintäala voi vähentää tietosuojariskejä

Miten perintäala voi vähentää tietosuojariskejä

Perintäyhtiöt käsittelevät suuria määriä arkaluonteisia henkilötietoja (velkoja), ja niiden on kussakin maassa noudatettava toimialan sääntelykehystä. Tietosuojan puutteet voivat johtaa sakkoihin, ja pahimmassa tapauksessa seurauksena voi olla perintäluvan ja siten liikevaihdon menetys.

Ikano Bank

Ikano Bank tekee pitkäjänteistä työtä kestävän kehityksen eteen

Ikano-konserniin kuuluvan pankin, Ikano Bank AB:n liiketoiminnan tavoitteena on luoda mahdollisimman monelle asiakkaalle helposti ymmärrettäviä ja edullisia tuotteita ja palveluita, jotka auttavat asiakkaan oman talouden tasapainoa. Osana kestävää kehitystä Ikano Bank on keskittynyt paperin käytön vähentämiseen.

Järjestön viestintäpäällikkö Ida Levänen

Automaattipuhelulla mainio vaikuttavuus jäsenistöön

Suomen Ekonomit kokeilivat automaattipuhelua jäsenistönsä tavoittamiseen. PostNord Strålfors toteutti heille noin 10 000 jäsenen kontaktoinnin. Paitsi tulokset, niin myös jäseniltä tullut palaute on ollut poikkeuksellisen positiivista.

Intrumin lasku- ja reskontrapalveluiden osastopäällikkö Anna Johnson-Ferguson

Laskunvälityksen palveluoperaattorimalli tarjoaa Intrumin asiakkaille joustavat ja tarpeisiin sopivat ratkaisut

Intrum on luotonhallinnan asiantuntija, jonka palvelut kattavat koko luotonhallinnan ketjun. Intrumin tavoitteena on tukea asiakasyrityksensä kriittisiä toimintoja, kuten asiakasvalintaa, laskunvälitystä ja saatavien hallintaa. Laskunvälityksen osalta Intrum on tehnyt laajempaa yhteistyötä PostNord Strålforsin kanssa jo vuodesta 2016 alkaen.

Digital-signering_16-9.jpg

Asiakaskeskeistä korvausvaatimusten käsittelyä

Norjalainen vakuutusyhtiö Fremtind Forsikring käsittelee vuosittain satojatuhansia korvausvaatimuksia. Yhtiö takaa parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen ja varmistaa laadukkaat henkilökohtaiset konsultaatiot hyödyntämällä helppokäyttöisten digitaalisten palveluiden ja herkkyyskoulutuksen yhdistelmää.

Customer-IQ_Experts-panel_Handelsbanken_16-9.jpg

Sydänten, luottamuksen ja markkinaosuuksien voittaminen asiakaskokemuksen avulla

Kun useimmat pankit kilpailevat paremmuudesta digitalisaatiossa, Handelsbanken keskittyy asiakaskokemukseen – sekä sähköisessä asioinnissa että henkilökohtaisissa tapaamisissa pankkineuvojien kanssa. Kokonaisvaltainen keskittyminen asiakaskokemukseen on osaltaan vaikuttanut siihen, että Handelsbankenista on tullut houkuttelevin pankki kaikilla markkina-alueillaan.

Customer-IQ_Experts-panel_Saxo-Bank_16-9.jpg

Tekoäly ja koneoppiminen apuna verkkokaupankäynnin ja -sijoittamisen yksilöllistämisessä

Saxo Bank erottuu joukosta verkkokaupankäynnin maailmassa. Vaikka kyseessä on toimiluvan omaava pankki, se on pohjimmiltaan teknologiayhtiö. Erilaisille asiakasryhmille verkkokaupankäynnin alustoja tarjoava Saxo Bank hyödyntää tekoälyä ja koneoppimista tarpeiden ennakointiin ja alustatarjonnan yksilöllistämiseen.

Customer-IQ_Experts-panel_VolvoFinans_16-9.jpg

Kohti kitkatonta asiakaskokemusta autorahoituksen alalla

Alkuvuodesta 2018 Volvofinans Bank lanseerasi Zero Friction -ohjelman, jonka tavoitteena oli taata sujuvampi asiakaspalvelu ja sen myötä parempi asiakaskokemus. Volvofinans Bankin asiakaspalvelu kuuluu nyt Ruotsin pankkien kärkikastiin, ja asiakaspalveluun soitettavien puheluiden vuosittainen määrä on laskenut yli 20 prosenttia.

Nordea_16-9.jpg

HTML-lasku on helppo valinta Nordea Finansille

Siirtyminen dynaamiseen laskutukseen on antanut Nordea Finansin asiakkaille mahdollisuuden päättää, miten he haluavat vastaanottaa tietoja. Lyhyemmät läpimenoajat tuotannosta jakeluun helpottavat myös ajankohtaisten tietojen toimittamista asiakkaille nopeasti laskun kautta.

Lowell_16-9.jpg

Lowellin ratkaisu mullistaa alan

Lowell panostaa digitaaliseen palvelukehitykseen. Tärkeimpiin hankkeisiin kuuluu yksinkertaisten ja nopeiden mobiilipalveluiden kehittäminen. – Haluamme olla alan johtava toimija, joten meidän pitää jatkuvasti keksiä uusia tapoja, joilla asiakkaille voidaan tarjota parhaita ratkaisuja, sanoo Lowellin Head of Digital & Innovation Jens Lindeblad.

Volvofinans_16-9.jpg

Volvofinans: ”Asiakkaan on saatava itse valita”

Miten asiakasviestintää voidaan mukauttaa, kun yhä useammat valitsevat sähköisen laskun? Tämä on yksi Volvofinans Bankin haasteista. – Asiakkaan on nykyään saatava itse valita haluamansa viestintäkanava, sanoo yrityksen markkinointiviestintä- ja CRM-johtaja Ulla Höglind.