Markkinatrendit Omnichannel FinTech

Yksinkertaisuuden vuoksi

MobilePay -sovellus löytyy nykyään melkein kaikista älypuhelimista ja harva osaa enää edes kuvitella arkea ilman MobilePaytä. Sovelluksella on 4,3 miljoonaa käyttäjää Tanskassa. Luku on vaikuttava, etenkin kun ottaa huomioon, että Tanskan koko asukasluku on 5,8 miljoonaa.

Itse asiassa tutkimukset osoittavatkin, että MobilePay on mahdollisesti jopa maailman eniten käytetty mobiilimaksusovellus vuosittaisia maksutapahtumia asukasta kohti vertailtaessa.


Casper Højgaard - Head of sales and partnership, MobilePay.

Niin nuoret kuin vanhemmatkin ovat ladanneet sovelluksen, joka mahdollistaa yksinkertaiset ja nopeat maksut, tilisiirrot ja rahojen vastaanottamiset.

– Olimme Tanskan markkinoiden ensimmäinen toimija, joka tarjosi yksinkertaisia mobiilimaksuratkaisuja. Tämä takasi tietenkin meille vahvan aseman ja saimmekin nopeasti tuulta purjeisiin. Myös puskaradio toimi oivana osana markkinointiamme. Yhtäkkiä lähes 100 prosenttia kaikista alle 50-vuotiaista mobiilikäyttäjistä oli ladannut sovelluksen. Käyttäjäkunta kasvaa myös tasaisesti yli 50-vuotiaiden keskuudessa, sanoo MobilePayn myynti- ja kumppanuuspäällikkö Casper Højgaard.

Miksi juuri MobilePay?

Vuonna 2013 DanskeBankin asiakkailleen tarjoamana palveluna alkanut toiminto on nykyään itsenäinen toimija, jolla on oma hallitus ja yli 300 työntekijää. 170 000 tanskalaista liikettä ja nettikauppaa on ottanut MobilePayn käyttöönsä ja tavanomaisena päivänä palvelun kautta hoidetaan miljoona maksutapahtumaa.

Tanskan lisäksi MobilePay toimii nykyään Grönlannissa ja Suomessa.

– Toimintamme keskeisin tavoite on yksinkertaistaa asioita jatkuvasti. Käytännössä tämä on esimerkiksi mahdollistanut sen, että MobilePayn ratkaisu nettimaksuille on yksi suosituimmista maksupalveluratkaisuista, sanoo Casper Højgaard.

– Haluamme poistaa kaikki esteet ja tehdä kokemuksesta mahdollisimman sujuvan. Siksi analysoimme jatkuvasti käyttäjien kokemuksia pystyäksemme parantamaan asiakaskokemusta.

– Tavoitteemme on todella helpottaa käyttäjien arkea. Haluamme myös liittää useampia palveluita ratkaisuumme. Meitä voisi verrata sveitsiläiseen linkkuveitseen, josta löytyy aina sopiva työkalu tai ratkaisu, kun on tarve suorittaa maksu tai muu tilitapahtuma.

Useampia yrityskeskeisiä ratkaisuja

Vuosien varrella MobilePay on enenevässä määrin kehittynyt maksupalveluratkaisuksi, jota kuluttajat voivat hyödyntää kaupallisissa yhteyksissä. Yli 40 prosenttia maksutapahtumista tehdään kivijalkaliikkeissä, nettikaupoissa tai tilauksia ja laskuja ynnä muita maksaessa.

– Tästä syystä pidämme PostNord Strålforsia ilmeisenä yhteistyökumppanina. Yritys on merkittävä toimija, joka pystyy Omnichannel -viestinnällään vahvistamaan entisestään MobilePayn asemaa maksujärjestelmänä. Samalla voimme tarjota PostNord Strålforsille maksualustan, joka tekee käyttäjien elämästä helpompaa. Teemme nykyään yhteistyötä Tanskassa ja Suomessa, sanoo Casper Højgaard.

MobilePay kiinteille kuluille

MobilePay ja PostNord Strålfors tekevät parhaillaan yhteistyötä MobilePayn kiinteiden kulujen ratkaisun parissa. Ratkaisun on määrä helpottaa kuluttajien kiinteiden kulujen, kuten vesilaskun, lämmityksen tai sähkölaskun, maksua. Ratkaisun avulla sopimusten purkaminen ja allekirjoittaminen sekä palvelutarjoajan vaihtaminen sujuu yksinkertaisesti, nopeasti ja mobiilisti.

– Viimeaikaisia työstämiämme toimintoja on niin kutsuttu syväintegraatio. Se pitää sisällään mahdollisuuden liittää MobilePay suoraan tileihin, joita ei ole yleensä yhdistetty maksukortteihin. Tämä merkitsee sitä, että käyttäjä voi esimerkiksi liittää palveluun säästötilinsä, jota ei yleensä ole yhdistetty maksukorttiin, sanoo Casper Højgaard.

– Tavoitteemme on todella helpottaa käyttäjien arkea. Haluamme myös liittää useampia palveluita ratkaisuumme. Meitä voisi verrata sveitsiläiseen linkkuveitseen, josta löytyy aina sopiva työkalu tai ratkaisu, kun on tarve suorittaa maksu tai muu tilitapahtuma.

– Työstämme jatkuvasti uusia ratkaisuja ja laajennuksia. Lähitulevaisuudessa tavoitteenamme on laajentaa virallista yhteistyötä kaikkien Pohjoismaiden alueella – ehkä jopa Pohjoismaiden rajojen ulkopuolellekin, sanoo Casper Højgaard.

Giovanni Belli, Business Development Manager for PostNord StrålforsGiovanni Belli - Business Development Manager, PostNord Strålfors.– PostNord Strålforsille yhteistyö MobilePayn kanssa tarkoittaa sitä, että voimme tarjota palvelua, joka parantaa samanaikaisesti sekä asiakaskokemusta että yrityksen kassavirtaa. Monissa tapauksissa mahdollisuus tarjota asiakkaille yksinkertainen ja käyttäjäystävällinen maksupalveluratkaisu on ratkaisevan tärkeää. Etsimme jatkuvasti uusia yhteistyökumppaneita yritysasiakkaiden viestintään, jossa onnistuneen kaupanteon tai sopimuksen solmimisen kannalta yksinkertainen maksumahdollisuus tai digitaalinen allekirjoitus on ratkaisevassa asemassa. Tähän tarkoitukseen MobilePay on erinomainen brändi, joka on täällä jo entuudestaan tuttu ja jota kuluttajat pitävät luottamuksen arvoisena, sanoo PostNord Strålforsin Tanskan liiketoiminnan kehityspäällikkö Giovanni Belli.

Helposti alkuun!
PostNord Strålforsin Payment Management -palvelu on nopea ottaa käyttöön. Meiltä saat kaiken keskitettynä yhteen, sillä teemme yhteistyötä kaikkien Pohjoismaiden markkinoiden suurimpien toimijoiden kanssa. Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, niin löydämme yhdessä sellaiset maksuratkaisut, jotka sopivat yrityksellesi kaikkein parhaiten.

Ota yhteyttä

 

Inspiraatio ja artikkelit

Mobile-Pay_FI_16-9.jpg

MobilePay

Uuden ratkaisumme avulla lähetät laskun automaattisesti suoraan asiakkaallesi MobilePayhin. Ota meihin yhteyttä, niin kerromme lisää!

Helen-FI-16-9.jpg

Lue kuinka Helen käyttää MobilePaytä

Helen Oy on Suomen toiseksi suurin energiayhtiö. Vuoden 2019 alussa Helenistä tulee ensimmäinen suomalainen yritys, joka tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskut MobilePaylla.