Markkinatrendit FinTech

”Olemme olemassa, koska asiakkaat odottavat sitä”

Avy on uusi palvelu, joka auttaa kiinteistöjen omistajia ja isännöitsijöitä parantamaan asukkaille tarjottavaa palvelua sekä liiketoiminnan tulosta.


Joacim Gustafsson, toimitusjohtaja Avy.

Kun toimitusjohtaja Joacim Gustafssonilta kysytään, miksi Avy on olemassa, yksinkertainen vastaus kuuluu, että kaikki asumisoikeus- tai vuokra-asunnossa asuvat odottavat sitä. He haluavat hoitaa kaikki asumiseen liittyvät asiat helposti yhdessä paikassa.

– Asukkaat eivät halua käyttää erilaisia käyttöliittymiä vuokran maksamiseen, pesutuvan varaamiseen ja vikailmoituksen tekemiseen. Tietenkin he haluavat, että kaikki hoituu yhdessä paikassa, hän toteaa.

Kiinteistöalalla on historiallisesti tarkasteltuna oltu hyviä hallinnoinnin ja tehokkuuden kehittämisessä, mutta asiakaspuolella on jääty jälkeen vertailussa muihin aloihin.

– Tässä asiassa alalla ollaan jäljessä, mutta tuotteemme auttaa kirimään muut kiinni, Gustafsson kertoo.

Kiinteistön omistajien kannattaa käyttää digitaalisia ratkaisujamme useastakin syystä. Tärkein niistä on mielestäni se, että ratkaisujen avulla voi kasvattaa asiakastyytyväisyyttä kustannustehokkaasti ja samalla laajentaa liiketoimintaa, Gustafsson sanoo.

Asiakkaita autetaan laajentamaan liiketoimintaansa

Avyn ratkaisu auttaa kiinteistön omistajia kehittämään liiketoimintaansa lisäarvoa luovien palvelujen avulla.

– Haluamme auttaa asiakkaita siirtymään pelkästä neliömetrien vuokrauksesta kohti laajempaa liiketoimintaa. Ratkaisujemme avulla kiinteistön omistajat voivat palvella asiakkaitaan nykyaikaisella tavalla.

Joacim Gustafssonilla on monia esimerkkejä siitä, kuinka tämä tapahtuu käytännössä.

– Loppuasiakasta autetaan esimerkiksi sisäänmuuton yhteydessä tarvittavien sopimusten solmimisessa, ja muuton jälkeen hän voi tilata vaikkapa remonttiapua tai muita palveluja.

Miksi kiinteistön omistajien kannattaa investoida Avyyn?

– Kiinteistön omistajien kannattaa käyttää digitaalisia ratkaisujamme useastakin syystä. Tärkein niistä on mielestäni se, että ratkaisujen avulla voi kasvattaa asiakastyytyväisyyttä kustannustehokkaasti ja samalla laajentaa liiketoimintaa, Gustafsson sanoo.

Avyn nykyisiltä asiakkailta saatujen lukujen perusteella asiakastyytyväisyys on lisääntynyt ja kustannukset ovat pienentyneet. Esimerkiksi tiedotuskustannukset ovat laskeneet jopa 90 prosenttia.

– Muita syitä ovat tietojen ja suoran vuoropuhelun avulla saatava parempi asiakastuntemus, uudet tulomahdollisuudet ja helpompi juoksevien asioiden hallinta sekä asiakkaiden että työntekijöiden näkökulmasta.


Avyn alusta ja sovellus tarjoavat digitaalisen ratkaisun useimpiin asumiseen liittyviin asioihin, kuten vuokranmaksuun, vikailmoituksiin, pesutupavarauksiin ja asuntojen lisävalintoihin. Monet vuokranantajat käyttävät Avyn ratkaisua myös yhteydenpitoon asiakkaiden kanssa.

Osa digitaalista ekosysteemiä

Joacim Gustafsson kuvailee Avyn olevan osa isompaa digitaalista ekosysteemiä, ja hän suhtautuu erilaisiin kumppanuuksiin ja yhteistöihin myönteisesti.

– Olemme yksi monista palapelin palasista, joita sujuvaan arkeen tarvitaan, hän sanoo.

Viime aikoina Avy on tehnyt yhä enemmän yhteistyötä PostNord Strålforsin kanssa asiakkaiden kasvaviin vaatimuksiin vastaamiseksi.

– PostNord Strålfors toimittaa monia kustannustehokkaita ratkaisuja sekä digitaaliseen että fyysiseen viestintään. Meillä on esimerkiksi digitaalinen postilaatikko, Gustafsson kertoo.

– PostNord Strålfors toimittaa monia kustannustehokkaita ratkaisuja sekä digitaaliseen että fyysiseen viestintään. Meillä on esimerkiksi digitaalinen postilaatikko, Gustafsson kertoo.

Oma maksualusta

Avylla on Ruotsin finanssivalvonnan myöntämä lupa toimia maksupalvelulaitoksena, jolla on oma maksualusta ja joka tekee yhteistyötä Tinkin kanssa.

– Se on tulevaisuuden kannalta meille todella tärkeä asia  ennen kaikkea siksi, että voimme nyt olla mukana hyödyntämässä uusinta tekniikkaa. Se antaa meille etumatkaa ja vapauden kehittää uusia palveluja, Gustafsson toteaa ja jatkaa:

– Se on antanut myös käyttäjille mahdollisuuden maksaa vuokria, maksuja ja muita asumiseen liittyviä kuluja suoraan sovelluksessa. Esimerkiksi PostNord Strålforsin kiinteistöalan asiakkaat käyttävät tätä mahdollisuutta.

Helposti alkuun!
PostNord Strålforsin Payment Management -palvelu on nopea ottaa käyttöön. Meiltä saat kaiken keskitettynä yhteen, sillä teemme yhteistyötä kaikkien Pohjoismaiden markkinoiden suurimpien toimijoiden kanssa. Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, niin löydämme yhdessä sellaiset maksuratkaisut, jotka sopivat yrityksellesi kaikkein parhaiten.

Ota yhteyttä

 

Inspiraatio ja artikkelit

Payment-Management_16-9_2.jpg

Maksamisen ratkaisut

Nivo Omnichannel osaksi laskujen maksamista ja tee siitä mahdollista missä, milloin ja miten vain. Maksamisen ratkaisuidemme ansiosta voit helposti ja vaivatta siirtää päätäntävallan asiakkaillesi.

Hjelpl-att-navigerea_16-9.jpg

Apua uudella pelikentällä navigointiin

Maksupalvelujen määrän kasvaessa yritysten on yhä tärkeämpää sisällyttää Payment Management -ratkaisut omnichannelstrategiaansa. Mahdollisuus valita maksutapa itse lisää sekä asiakasuskollisuutta että maksuhalukkuutta.