The Future of Payment

Viime vuosina kilpailu maksuratkaisuissa ja muissa talouspalveluissa on kiristynyt merkittävästi. Palveluntarjoajia on enemmän, ja palvelut ovat parempia ja turvallisempia kuin koskaan aiemmin.

Asiantuntijoita ja ratkaisuja Älykkästä maksamista

Täältä saat ideoita ja hyviä neuvoja Pohjoismaiden johtavilta asiantuntijoilta. Löydät alta tarinoita siitä, miten muut yritykset ovat ratkaisseet haasteensa, sekä kiinnostavia tulevaisuudennäkymiä innovaatioista ja trendeistä.

PostNord Strålforsin Payment Management -palvelu on nopea ottaa käyttöön. Meiltä saat kaiken keskitettynä yhteen, sillä teemme yhteistyötä kaikkien Pohjoismaiden markkinoiden suurimpien toimijoiden kanssa. Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, niin löydämme yhdessä sellaiset maksuratkaisut, jotka sopivat yrityksellesi kaikkein parhaiten.

Asiantuntijat

Expert-Enfuce_Monika-Liikamaa_16-9.jpg

Aika on kypsä älykkäille maksupalveluille

Enfucen toimitusjohtaja ja perustaja Monika Liikamaa on entinen pankkiiri ja kehittäjä, joka haluaa enemmän. Häntä motivoi hänen oman yrityksensä missio – from payment to purpose.

– Yrityksemme sai alkunsa, koska perinteisillä pankeilla kestää aivan liian kauan saada uusia ja innovatiivisia tuotteita markkinoille, hän sanoo.

Expert_MobilePay_Casper-Hoigaard_16-9.jpg

MobilePay: Meidät luotiin yksinkertaistamaan

”Tavoitteenamme on jatkuvasti helpottaa käyttäjien elämää. Meitä voi verrata Sveitsin armeijan linkkuveitseen, jossa on aina tarvittava työkalu tai ratkaisu, kun haluat suorittaa maksun tai maksutapahtuman”, sanoo MobilePayn Head of Sales and Partnership Casper Højgaard. 

Expert_LINK-Mobility_Robin-Jonsson_16-9_3.jpg

Asiakkaita varten siellä, missä asiakkaat ovat

Miten liiketoiminnasta tehdään merkityksellistä digitaalisessa maailmassa? LINK Mobilityn Robin Jonssonin mielestä vastaus kysymykseen on lisäarvon tarjoaminen mobiiliratkaisujen avulla.

– Me kuluttajat olemme usein aika kranttuja. Toiset tykkäävät WhatsAppista, toiset Messengeristä. Emme halua muuttaa tottumuksiamme. Tämä tarkoittaa, että yritykset, jotka ovat valmiita kohtaamaan asiakkaat heidän suosimissaan kanavissa, saavat siitä merkittävää etua, hän sanoo.

Inspiraatiota

helen-fi-16-9.jpg

MobilePayn edelläkävijät

Mobiilimaksaminen on Helenille nopeasti kasvava osa-alue.

– Kuluttajat haluavat hoitaa kaikki asiansa mobiililaitteella. Maksuratkaisut eivät jää nykyisiin ratkaisuihin, vaan niitä tulee lisää, laskutus- ja analyysiyksikön päällikköKirsi Kuusisto sanoo.

Lowell_16-9.jpg

Lowellin ratkaisu mullistaa alan

Lowell tarjoaa luotonhallinnan ja perinnän kokonaisratkaisuja sekä suur- että pienyrityksille. Viime vuosien tärkeimpiin hankkeisiin kuuluu yksinkertaisten ja nopeiden mobiilipalveluiden kehittäminen. Lowell ottaa ensimmäisenä Ruotsissa käyttöön mobiiliperinnän.

– Pyrimme siihen, että luototus toimisi paremmin niin yritysten kuin heidän asiakkaidensakin mielestä. Digitaalisten ratkaisujen avulla voimme tulla siksi yritykseksi, joka haluamme olla, sanoo Jens Lindeblad, Lowellin Head of Digital & Innovation.

New-payment-patterns_Photo_16-9.jpg

Näin maksutottumukset muuttuvat Pohjoismaissa

Mahdatko pitää lompakkoa mukanasi enää viiden vuoden kuluttua? Todennäköisesti et.

– Digitekniikka avaa uusia mahdollisuuksia lähimaksuille, jotka ovat paremmin integroitavissa ostokokemukseen, sanoo Visan Pohjoismaiden ja Baltian tuotejohtaja Eilin Schjetne.

Ratkaisujamme maksujen hallintaan

mobiilimaksaminen-16-9.jpg

Mobiilimaksaminen

PostNord Strålforsin Mobiilimaksamisen palvelussa asiakasyritys lähettää meille datatiedoston, joka sisältää asiakkaan laskut vastaanottajille. PostNord Strålfors lajittelee ja konvertoi laskutusaineistot ja jakaa ne mobiililaskukanavaan. Kuluttaja vastaanottaa laskun mobiililaitteeseensa ja hyväksyy maksun.

Internet-Bank-Invoice_16-9

e-lasku B2C

e-lasku B2C on laskutuskanava, jota käyttää nykyään jo yli 3,6 miljoonaa ruotsalaista. Asiakkaat voivat maksaa laskunsa heille parhaiten sopivaan aikaan – yksinkertaisesti ja turvallisesti.

Payment-Management_16-9_2.jpg

Digitaaliset postilaatikot

Digitaalisten postilaatikoiden käyttö lisääntyy, ja käytön odotetaan kasvavan yhä nopeammin. Suomessa PostNord Strålfors tuo saataville OmaPostin, Kivran ja Suomi.fi-palvelun.

16-9_eInvoiceB2B.jpg

Verkkolasku B2B

Yritysten väliset sähköiset laskut ovat kuuluneet PostNord Strålforsin ydinosaamiseen jo yli 30 vuoden ajan. Voimme vähentää hallinnollista työtäsi, ehkäistä virhelähteitä ja auttaa hyödyntämään kaikkia automaation tuomia etuja. Ratkaisumme on täydellinen kaikille julkisen sektorin palveluntarjoajille.

paper-invoice-puff-16-9.jpg

Paperilasku

Paperilasku on helppo mukauttaa kohderyhmälle sopivaksi. Se on turvallinen laskutuskanava monille asiakkaistasi, ja sitä on helppo täydentää digitaalisilla kanavilla.

eArchive-16-9_2.jpg

eArkisto

eArkisto -ratkaisun avulla voit tallentaa helposti kaiken saapuvan ja lähtevän fyysisen ja digitaalisen viestinnän sekä manuaalisesti että automaattisesti. Tämä minimoi tietojen käsittelytarpeen. Prosessit tehostuvat, mikä puolestaan parantaa asiakaskokemusta.

Markkinatrendit Omnichannel FinTech

Helpompaa ja älykkäämpää maksamista

Oletko koskaan miettinyt, minkälaisia maksuratkaisuja tarjoatte asiakkaillenne?
Ovatko ne asiakkaille helppokäyttöisiä? Ja mitä vaihtoehtoja niille olisi?

PostNord Strålfors tekee yhteistyötä Pohjoismaiden johtavien maksuratkaisujen tarjoajien kanssa, jotta voimme tarjota yrityksellesi, markkinoillesi ja asiakkaidesi tarpeisiin parhaiten sopivat vaihtoehdot.

– Autamme jo nyt monia johtavia yrityksiä saamaan maksunsa ajallaan ja parantamaan samalla asiakaskokemusta, kertoo PostNord Strålforsin digitaalisten palvelujen johtaja Sami Niininen.

Omnichannel-maksuratkaisut

Payment Management -ratkaisumme on suunniteltu omnichannel-näkökulmasta, joten asiakkaasi saavat itse päättää, miten, missä ja milloin he haluavat maksaa laskunsa.

– Uskomme, että laskujen maksamisen pitäisi olla selkeää ja yksinkertaista sekä turvallista ja tehokasta. Payment Management -ratkaisumme poistavat digitaalisen laskutuksen monimutkaisuuden. Näin asiakkaamme voivat myös käyttää aikansa paremman asiakaskokemuksen – ja lopulta paremman liiketoiminnan – luomiseen, Niininen sanoo.

Nykyään yhä useammat ihmiset käyttävät maksamiseen mieluummin digitaalisia kanavia, kuten MobilePayta tai e-laskua. Nämä ratkaisut nopeuttavat ja helpottavat maksamista, mutta digitaalinen laskutus on myös monimutkainen prosessi, joka edellyttää useiden palvelujen integrointia, tietovirtoja ja hyvää tietoturvaa.

– Nykyään laskutukseen on tarjolla monia maksuratkaisuja. Samalla jokaisella asiakkaalla on omat mieltymyksensä. Jos lasku ei vastaa asiakkaan toiveita, se voi johtaa maksamatta jääneisiin maksuihin, kalliisiin muistutuksiin, heikompaan kassavirtaan ja lopulta huonoon asiakaskokemukseen, Niininen sanoo.

Ajurina sujuvammat asiakaskokemukset

Tietoliikennealalla digitaalinen muutos on ollut käynnissä jo yli 20 vuotta, mutta finanssisektorilla muutos tapahtuu tässä ja nyt, ja sitä on seurannut nopea tekninen kehitys. Niillä yrityksillä, jotka pystyvät yksinkertaistamaan asiakaskokemustaan, on parhaat edellytykset onnistua.

Helen tarjoaa ensimmäisenä yrityksenä Suomessa mahdollisuuden mobiilimaksamiseen

Helen Oy on Suomen toiseksi suurin energiayhtiö, jolla on noin 450 000 asiakasta. Helen lähettää asiakkailleen 3 500 000 laskua vuosittain. Vuoden 2019 alussa Helenistä tuli ensimmäinen suomalainen yritys, joka tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskut MobilePaylla .

– Kuluttajat haluavat hoitaa kaikki asiansa mobiililaitteella. Maksuratkaisut eivät jää nykyisiin ratkaisuihin, vaan niitä tulee lisää. Mobiilimaksaminen on nopeasti kasvava alue, Helenin laskutus- ja analytiikkayksikön johtaja Kirsi Kuusisto sanoo.

Mutta kuka on vastuussa asiakkaasta?

Monet alalla uskovat, että tulossa on vielä kolmas EU-direktiivi, PSD3, joka pakottaa pankit avaamaan alustansa myös muille kuin maksupalveluntarjoajille. Ehkä markkinoille saadaan sovelluksia, jotka muutamalla painalluksella hoitavat asuntolainan tai jotka mahdollistavat helposti P2P-lainat eli yksityishenkilöiden väliset lainat.

– Olemme matkalla kohti erittäin moninaista talouspalveluiden ekosysteemiä. Se tuo mukanaan suuria mahdollisuuksia, mutta myös suuria haasteita lainsäätäjille. Kenellä oikeastaan on lopullinen vastuu asiakkaista, Claire Ingram Bogusz kysyy tässä haastattelussa.

Sami-Niininen_500x500_Bg-white.jpg

Helposti alkuun!

PostNord Strålforsin Payment Management -palvelu on nopea ottaa käyttöön. Meiltä saat kaiken keskitettynä yhteen, sillä teemme yhteistyötä kaikkien Pohjoismaiden markkinoiden suurimpien toimijoiden kanssa. Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, niin löydämme yhdessä sellaiset maksuratkaisut, jotka sopivat yrityksellesi kaikkein parhaiten.

Ota yhteyttä
Sami-Niininen_500x500_Bg-white.jpg