Kundupplevelse_Hero_3-1_Img-to-the-left.jpg Kundupplevelse_Hero-Mobile-16-9_Img-to-the-left.jpg

Yksikanavaisesti toimiva ottaa riskin

Koronapandemia on muuttanut maailmaa, esimerkiksi hyvän viestinnän edellytyksiä, monella tavalla. Yhä useampi yritys on huomannut, että monikanavaisesti toteutetut joustavat ja räätälöidyt ratkaisut auttavat asiakkaiden tavoittamisessa ja heidän toiveidensa ja vaatimustensa täyttämisessä. 

16-9_Puff-image_Transparent.png
Markkinatrendit Digitaalinen muutos Asiakaskokemus Omnichannel

Yhteiskunnan kiihtyvä digitalisaatio on otettu ilolla vastaan PostNord Strålforsilla. Edistämme viestintämarkkinoiden muutosta tarjoamalla kanavasta riippumattoman viestintäalustan.

– Toimitamme vuosittain noin miljardi viestintään liittyvää ilmoitusta ja laskua, mikä tekee meistä erikoisalamme suurimman toimijan. Käsittelemme yritysten ja valtion laitosten asiakkaille ja kansalaisille suunnattuja tieto- ja maksuvirtoja ja olemme tärkeä osa pohjoismaista infrastruktuuria, sanoo PostNord Strålforsin liiketoiminnan kehityspäällikkö Mattias Norén.

Viestintämarkkinoita on viime vuosien ajan leimannut digitalisoituminen ja uusien viestintäkanavien kehittyminen. Yritysten ja viranomaisten tarve tavoittaa asiakkaat ja kansalaiset ja viestiä heille on korostunut koronapandemian myötä entisestään. 

Digitaalisiin ratkaisuihin liittyvät mieltymykset muuttuvat nopeasti, ja joustavien vaihtoehtojen tarve on lisääntynyt voimakkaasti. Painopisteessämme ovat vastaanottajan toiveet ja valinnat.

Loikka tulevaisuuteen

Uudessa tilanteessa kohdeyleisön tavoittamiseen liittyvät haasteet ovat saaneet yhä useamman yrityksen havahtumaan yksikanavaisuuden heikkouksiin. Se on innoittanut yrityksiä kartoittamaan digitaalisia ratkaisuja, jotka ovat mukautettavissa uusiin ja odottamattomiin tilanteisiin. Tässä kehityksessä PostNord Strålfors on itsestään selvä kumppanivalinta asiakkaiden digitalisaatioprosesseihin.  

– Digitaalisiin ratkaisuihin liittyvät mieltymykset muuttuvat nopeasti, ja joustavien vaihtoehtojen tarve on lisääntynyt voimakkaasti. Painopisteessämme ovat vastaanottajan toiveet ja valinnat. Pandemian aikana monet ovat ymmärtäneet, että alkuvuodesta toimineet viestintätavat eivät enää toimi, Norén toteaa.

Kaksi vastakkaista trendiä 

Joustavuuden luominen on jo itsessään kiehtova aihealue. Norén huomauttaa, että elämme ajassa, jossa palveluilta odotetaan mukautettavuutta ja joustavuutta. Kuluttajat haluavat räätälöitäviä tuotteita, mikä onkin merkittävä monien nykytrendien taustalla vaikuttava voima. 

– Samaan aikaan henkilötietoihin suhtaudutaan entistä varovaisemmin. Yhtäältä halutaan äärimmäistä mukautettavuutta, joka edellyttää tietoja käyttäjästä, ja toisaalta omia tietoja ei haluttaisi jakaa. Kehityssuunta on kiinnostava ja sisältää kaksi täysin vastakkaista trendiä, Norén kuvailee ja jatkaa:

– Nykypäivän modernissa yrityksessä ei voi toimia ottamatta lähtökohdaksi asiakkaan mieltymyksiä. Samaan aikaan on oltava kartalla tietoturvasta, noudatettava lakeja ja kunnioitettava asiakkaan yksityisyyttä. Tämä edellyttää jatkuvaa eri näkökulmat huomioivaa työtä ja sitä, että me monikanavatoimijana pidämme kielen keskellä suuta. 

Toimitamme vuosittain noin miljardi viestintään liittyvää ilmoitusta ja lasku

Miten mahdamme viestiä muutaman vuoden päästä? Norén on täysin varma vain siitä, että tulevaisuus on epävarma ja ettei kukaan tiedä, mikä meitä kulman takana odottaa. Juuri siksi on tärkeää sijoittaa joustaviin ja skaalautuviin ratkaisuihin. 

– Paras tapa varautua tulevaisuuteen on tehdä valistuneita arvauksia ja odottaa odottamatonta. Uskomme kanavasta riippumattomaan tarjontaan, joka mahdollistaa viestinnän ja maksuratkaisujen toimittamisen asiakkaalle tämän toivomassa muodossa. Tällöin voidaan myös saavuttaa parhaat liiketoimintahyödyt, Norén summaa. 

Inspiraatio ja artikkelit

I-kundens-skor_16-9.jpg

Per Kristensson on kulutukseen ja innovaatioihin erikoistunut psykologian professori

Karlstadin yliopiston kuluttajapsykologia- ja innovaatioprofessori Per Kristenssonin mukaan yrityksen on kuunneltava asiakkaitaan entistä tarkemmin ja kohdattava asiakkaat intuitiivisesti, jos se haluaa parantaa asiakaskokemusta.

Access-Interactive_16-9.jpg

Access Interactive

Herätä asiakkaidesi kiinnostus lähetyksiäsi kohtaan! Paranna asiakaskokemusta sopeuttamalla viestintäsi vastaanottajan tarpeisiin niin sisällön kuin kanavan osalta.  

Newsletter-Bg_3-1_FI.jpg

Tilaamalla uutiskirjeemme

Saat vinkkejä. Miten luodaan kannattavia asiakassuhteita? Mitkä ovat viestinnän viimeisimmät trendit ja mitkä kanavat ovat tehokkaimpia? Tilaamalla uutiskirjeemme voit lukea asiakasviestinnän viimeisimmistä trendeistä kertovia kiinnostavia artikkeleita ja haastatteluja.

Tilaa uutiskirje