Hjelp-til-a-navigere_3-1.jpg
Markkinatrendit Omnichannel

Apua uudella pelikentällä navigointiin

Maksupalvelujen määrän kasvaessa yritysten on yhä tärkeämpää sisällyttää Payment Management -ratkaisut omnichannelstrategiaansa. Mahdollisuus valita maksutapa itse lisää sekä asiakasuskollisuutta että maksuhalukkuutta.

Payment Management -liiketoimintaalueella kehitys on tällä hetkellä nopeaa. Siihen liittyvät paperilaskujen päivittäminen optimoidulla ulkoasulla, maksaminen QR-koodilla sekä täysin uudenlaiset digitaaliset maksuratkaisut.

PostNord Strålforsille tämä tarkoittaa sitä, että omnichannel- viestintä sisältää myös mahdollisuuden valita, miten ja mitä kanavaa pitkin kuluttaja haluaa maksaa laskunsa.

– Aihe kiinnostaa tällä hetkellä todella paljon, ja saamme paljon kyselyjä asiakkailtamme, kertoo PostNord Strålforsin Sales Director Martin Persson.

Liikekumppanina PostNord Strålfors auttaa asiakkaitaan toimimaan moninaisessa ympäristössä, jossa tapahtuu nopeita muutoksia. Monet ovat ymmärtäneet, ettei tämä ainoastaan lisää asiakastyytyväisyyttä, vaan tarjoaa mahdollisuuden lisäansioihin. Oikeanlaiset kanavat johtavat nopeampiin maksuihin ja lisäävät maksuhalukkuutta.

– Maksamisen on oltava helppoa ja sujuvaa ilman ylimääräisiä välivaiheita, Martin Persson sanoo.

Valistuneet asiakkaat

Payment Management on luonnollinen panostus PostNord Strålforsille, joka on jo suuri toimija laskunhallinnan alalla ja haluaa tukea asiakkaitaan digitalisaatiossa.

PostNord Strålforsin Head of Business Development Sami Niininen kertoo, että asiakkaat ovat usein hyvin valistuneita, mutta itsensä pitäminen ajan tasalla vaatii suhteellisen paljon aikaa.

– PostNord Strålfors voi keskustelukumppanina neuvoa asiakaspolkuihin liittyvissä asioissa ja auttaa vertailemaan eri vaihtoehtoja. Näin voimme yhdessä löytää asiakkaalle parhaiten sopivat ratkaisut.

Keskustelemme esimerkiksi siitä, millaisia ratkaisuja asiakkaat suosivat kussakin maassa tai kussakin kohderyhmässä ja miltä prosessin pitäisi näyttää. Lähetetäänkö esimerkiksi lasku ja maksumuistutus eri kanavien kautta?

Markkinatuntemuksen lisäksi tarvitaan monimutkaisia IT-integraatioita, joissa on mukana useita eri toimijoita, jotta voidaan vastata kuluttajien mieltymyksiin ja tarjota heidän toivomansa maksuvaihtoehdot.

– Tässä PostNord Strålfors voi auttaa toimimalla kumppanina, joka tarjoaa kaikki olennaiset pohjoismaiset laskukanavat ja maksuvaihtoehdot sisältävän Omnichannel-alustan.

Uusia toimijoita päivittäin

Vaikka kaikki Pohjoismaat ovat jo pitkällä digitalisaatiossa, mieltymykset, kuten myös maakohtaiset ratkaisut, vaihtelevat.

Maksupalveludirektiivi PSD2 tuli voimaan vuonna 2018 ja avasi mahdollisuuksia innovaatioille sekä maksujenhallinnassa että finanssiteknologiassa (katso artikkeli Apua uudella pelikentällä navigointiin).

Uusia digitaalisia toimijoita tulee alalle päivittäin, ja alan syvällinen tuntemus vaikuttaa olennaisesti niiden mahdollisuuksiin menestyä.

– Strategiamme on muodostaa kumppanuussuhde sellaisten toimijoiden kanssa, joihin uskomme. Emme kehitä maksuratkaisuja itse, vaan teemme yhteistyötä pidemmälle päässeiden osaajien kanssa, jotta saisimme palvelut markkinoille nopeammin, Sami Niininen sanoo.

Lisää Content Hub

Hjelp-til-a-navigere_16-9_NYAST.jpg

Apua uudella pelikentällä navigointiin

Maksupalvelujen määrän kasvaessa yritysten on yhä tärkeämpää sisällyttää Payment Management -ratkaisut omnichannelstrategiaansa. Mahdollisuus valita maksutapa itse lisää sekä asiakasuskollisuutta että maksuhalukkuutta.

Etikk-teknologi_2_16-9_NY.jpg

Etiikka ja tekniikka tuovat pohjoismaista etua

Kiinalaiset ja yhdysvaltalaiset maksuratkaisut dominoivat globaalia verkkokauppaa. Näiden kahden suurvallan välissä norjalainen yllättäjä Vipps yrittää kuitenkin vallata itselleen jalansijaa.

Newsletter-Bg_3-1_FI.jpg

Tilaamalla uutiskirjeemme

Saat vinkkejä. Miten luodaan kannattavia asiakassuhteita? Mitkä ovat viestinnän viimeisimmät trendit ja mitkä kanavat ovat tehokkaimpia? Tilaamalla uutiskirjeemme voit lukea asiakasviestinnän viimeisimmistä trendeistä kertovia kiinnostavia artikkeleita ja haastatteluja.

Tilaa uutiskirje