Dynaaminen malli

Jerry Johansson on PostNord Strålforsin asiakastutkija. Hän työskentelee päivittäin yrityksen kaikkien viestintäratkaisujen parissa. – Meillä on paljon digitaalisia toimituksia alkaen yksinkertaisista mustavalkoisista PDF-laskuista dynaamisten HTML-asiakirjojen tukemaan omnichannel-viestintään asti, hän kertoo.

Den-dynamiska-modellen.jpg

Lasku on usein aliarvostettu kanava asiakassuhteiden hoidossa.

Lasku ei ole vain asiakirja, joka kertoo asiakkaillesi, kuinka paljon heidän on maksettava toimittamistasi palveluista tai ­tuotteista. 

– Se on usein myös ainoa asia, jonka he arkipäivässä näkevät yrityksestäsi. Tämä tarkoittaa sitä, että lasku on erittäin tärkeä osa viestintääsi isossa kuvassa, Jerry Johansson sanoo.

Hän puhuu voimakkaasti hallinnollisen viestinnän interaktiivisuuden puolesta.

– Siinä on kyse vaikuttavamman kokemuksen luomisesta asiakkaille. Nykyään voimme antaa asiakkaiden tarkastella esimerkiksi kulutukseen tai saldoon liittyviä tietoja ja näyttää visuaalisia tilastoja, joissa on interaktiivisia kaavioita. 


Voit helposti näyttää kaikkien alustojen ja kanavien tuloksen ennakkoon näytössä. Helppoa ja dynaamista.

Sitä kutsutaan dynaamiseksi viestinnäksi. Miksi?

– Koska voit lähettää kaikentyyppisiä viestejä, jotka on mukautettu nimenomaan asiakkaan haluamaan kanavaan ja yksikköön (mobiililaite, tietokone tai tabletti). Niitä voi lähettää esimerkiksi digitaaliseen postilaatikkoon, suoraan mobiililaitteeseen tekstiviestinä tai mobiilisovellukseen. 

Tämä tarkoittaa myös sitä, että loppuasiakas voi ottaa vastaan kaiken hallinnollisen viestinnän matkapuhelimeen.

– Luodessasi lähetyksen teet vain tarvittavat säädöt yhdessä paikassa työkalussamme. Sen jälkeen korjaus tehdään automaattisesti kaikkiin paikkoihin ja kaikkiin kanaviin – samanaikaisesti. Voit helposti näyttää kaikkien alustojen ja kanavien tuloksen ennakkoon näytössä. Helppoa ja dynaamista, Jerry Johansson toteaa. 

Loppuasiakas puolestaan voi valita, milloin ja miten hän ottaa tarjouksen vastaan. 

– Muunnat kaikki tiedot ja laskut kiinnostaviksi ja interaktiivisiksi asiakirjoiksi, joita asiakkaat voivat lukea ja tarkastella. Dynaaminen viestintä myös tukee toimitusta omnichannelissa.

Digitaaliset työkalut ja kanavat

  • Verkkopankkilasku on yleensä ensimmäinen digitaalinen kanava, jonka kanssa PostNord Strålforsin asiakkaat ovat tekemisissä. Asiakkaat valitsevat sen enimmäkseen kustannus- ja/tai ympäristösyistä.
  • Digitaaliset postilaatikot tallentavat kaikki asiakirjat samaan turvalliseen paikkaan. Siten vastaanottajat saavat paremman hallinnan ja yleiskuvan.
  • Sähköpostilasku toimii enimmäkseen täydennyksenä yrityksille, joilla ei ole digitaalista postilaatikkoa käytössä. Myöhemmin digitaaliset postilaatikot ovat vieneet paljon tästä volyymistä.
  • Mobiililaskun etu on yksinkertaisuus. Voit matkapuhelimella hoitaa kaikki maksusi. Saat tekstiviestin uudesta laskusta. Sen jälkeen kirjaudut pankkitunnuksillasi, tarkistat laskun ja maksat sen samantien. Tuloksena saadaan parempi asiakaskokemus, suurempi maksuhalukkuus ja lyhyemmät maksuajat.
  • Access Interactive on asiakasviestintään tarkoitettu verkkoportaali, joka mahdollistaa kaikkien hallinnollisten rutiinien valvonnan ja viestin yksilöinnin.
  • Dynaaminen viestintä muuntaa asiakastiedot ja laskut mielenkiintoisiksi ja interaktiivisiksi asiakirjoiksi. Ratkaisu on joustava ja tukee omnichannel-toimitusta.
  • Customer Journey Mapping on tehokas menetelmä parannusmahdollisuuksien tunnistamiseen palveluketjun jokaisessa yksittäisessä vaiheessa.

Lue lisää PostNord ­Strålforsin ratkaisuista.