Yhdessä – innovaatiota ja asiakashyötyä

Digitalisaatio edellyttää, että kaikkien yritysten on tarkistettava liiketoimintamalliaan ja toimituksiaan.
– PostNord Strålfors ei ole poikkeus. Kuuntelemme koko ajan asiakkaidemme tarpeita, kertoo Lars Lundström, Head of Digital Services.

Tillsammans-för-innovation-och-kundnytta.jpg

Lars Lundström, Head of Digital Services, johtaa PostNord Strålforsin yhteistyötä LINK Mobilityn kanssa. He kehittävät mobiililaitteiden kautta tapahtuvaa asiakasviestintää yhdessä. Kuva: Christiaan Dirksen

Mitä digitalisoitu maailma vaatii toiminnalta ja miten toiminnasta tehdään yksinkertaista ja tehokasta? Miten liiketoiminnasta tehdään merkityksellistä digitaalisessa maailmassa?

– Toimittamalla arvo mobiilisti. Toimittamalla asiakashyötyä, josta asiakas välittää, sanoo LINK Mobility Sverigen toimitusjohtaja Fredrik Nyman epäröimättä.

PostNord Strålfors ja LINK Mobility ovat tehneet yhteistyötä yli kymmenen vuotta. Aluksi kyse oli yksinkertaisesta tekstiviestijakelusta, mutta ajan myötä yhteistyö on kehittynyt. 

– PostNord Strålfors on aina ollut suuri tekijä viestinnässä yhdeltä monille, joten se oli meille kiinnostava yhteistyökumppani, Fredrik Nyman kertoo.

– Aloitimme silloin viestipalveluilla, ja ratkaisujemme ansiosta PostNord Strålfors pystyi nopeasti digitalisoimaan toimintansa.

Fredrik Nyman. Kuva: LINK Mobility

160 merkin lisäksi

Juuri nyt yhteistyö liittyy paljolti dynaamisiin mobiililaskuihin ja parempaan dialogiin asiakkaiden kanssa. 

Seuraava ratkaisu, jota LINK Mobility ja PostNord Strålfors tarkastelevat lähemmin, on asiakasviestintä esimerkiksi Google Messaging- tai Facebook Messenger -sovelluksessa. 

– Haluamme tuoda lisää elementtejä viestintään. 160 merkillä on nykyään haasteensa, Fredrik Nyman sanoo.

Hän puhuu liikkuvuudesta, grafiikasta, ehkä boarding-korteista tai tarjonnasta keskusteluratkaisussa. 

– Uskomme tähän paljon, ja olemme mukana aikaisessa vaiheessa.

Tavoitteena on älykkäämpi asiakasviestintä. Monin eri tavoin.

– Tiedämme, että asiakkaat ovat väsyneitä yleiseen tarjontaan. Räätälöidyistä mainoksista, räätälöidystä asiakaspalvelusta ja lisäpalveluista on suuri kysyntä, Fredrik Nyman kertoo.

Paljon suuria asiakkaita

Digitaalinen vallankumous on käynnissä. Jos emme pysty vastaamaan kysyntään, taistelu on hävitty. 

– Ja yhdessä olemme paljon vahvempia, Fredrik Nyman toteaa.

– PostNord Strålfors palvelee suurta määrää hienoja asiakkaita, jotka ovat Ruotsin parhaita tuotemerkkejä. Kaikki nämä asiakkaat miettivät tietysti itse, mitä sovelluksia haluavat mobiililaitteisiinsa. 

PostNord Strålfors ja LINK Mobility ovat keskustelleet paljon siitä, kuinka ne voivat tehdä yhteistyöstä ja liiketoiminnasta merkityksellisempää. 

– Haemme koko ajan osaamista, jota muutokseen vaaditaan, ja sen jälkeen se integroidaan omaan liiketoimintaan, Lars Lundström selvittää.

Siinä on kyse kilpailuun vastaamisesta sekä asiakkaiden ja heidän tarpeidensa seuraamisesta lyhyellä aikavälillä.

– Teemme hedelmällistä yhteistyötä LINK Mobilityn kanssa, koska he haluavat siirtää yritysten ja kuluttajien välistä yhteistyötä mobiililaitteisiin. Sen vuoksi olemme kehittäneet useita ratkaisuja sitä varten, Lars Lundström kertoo.

– Teemme yhteistyötä PostNord Strålforsin kanssa löytääksemme uusia palveluita yritysmarkkinoille. Yhteistyö on innovatiivista ja siihen kuuluu paljon testausta, Fredrik Nyman selvittää.