Bob Pearson kertoo, miten kohderyhmä tavoitetaan

Bob_875.jpg

Kohderyhmä

Tiedämmekö, missä he oleskelevat verkossa ja verkon ulkopuolella? Tiedämmekö, millaisessa vuorovaikutuksessa eri kohderyhmäsegmentit ovat keskenään? Tiedämmekö tarkalleen, miten voimme sovittaa toimintamme heidän tarpeisiinsa?

Vaikutus

Keitä ovat ne henkilöt (vaikuttajat), jotka luovat sisältöä ja muovaavat käyttäytymistä omilla kohdemarkkinoillani? Ketkä tulkitsevat ja jakavat tätä sisältöä laajemmalle yleisölle? Haluan tietää tarkasti, keitä he ovat, ja järjestää heidät aiheen, kanavan ja kielen mukaan. .

Sisältö

Mitkä aiheet kiinnostavat kohderyhmääni eniten? Millä trendeillä on merkitystä suhteessa niihin, jotka ovat cooleja mutta merkityksettömiä? Miten voin nähdä nämä muutokset reaaliajassa?

Paikka

Missä asiakkaani viettävät aikaansa – yksityisesti ja töissä? Miten se voi vaikuttaa mediastrategiani suunnitteluun?

Kieli

Mitä kieltä asiakkaani käyttävät puhuessaan keskenään? Käytänkö minä samaa kieltä? Vaikuttaako se hakusanojeni valintaan?

Bob Pearsonin mietteitä tulevaisuudesta 

Koneoppiminen

Meidän on opittava hyödyntämään koneoppimista ja nähtävä, miten voimme inhimillisten kykyjemme avulla varmistaa, että pystymme tekniikan tuella kehittämään markkinointimallejamme. Koneoppiminen on tulevaisuudessa kaikkein tavallisin markkinointimalli.

Uusi median episentrumi

Sosiaalisista kanavista tulee kaikkien brändien pääasiallinen tiedotuskanava, niin yritysten kesken kuin myös yritysten ja yksityishenkilöiden välillä. Siellä me vietämme suurimman osan ajastamme ja rahastamme.

Social Commerce

Vietämme yhä enemmän aikaa sosiaalisissa kanavissa ja luottamuksemme niihin kasvaa. LinkedIniä tai Facebookia kohtaan tuntemamme luottamus saa meidät tekemään yhä enemmän ostoksia sosiaalisten kanavien kautta. Sähköinen kaupankäynti sovitetaan sen vuoksi kokonaan sosiaalisiin kanaviin. Jos mielestämme fyysisillä kaupoilla on jo nyt ongelmia, sama koskee tulevaisuudessa verkkokauppoja, jotka kohdistavat toimintansa laajalle yleisölle.

Uusi mediamaisema

Nämä esimerkit pätevät koko maailmassa ja ne perustuvat W20 Groupin yli 20 kielellä tekemään työhön.

Ansaitun median liikkeelle panevat voimat

Blogit ja Twitter muodostavat useimmiten kaksi kolmannesta yritysten kaikista sisältövirroista. Erityisesti Twitter mutta myös muut sosiaalisen median kanavat toimivat katalysaattoreina arkipäivän uutisten levittämisessä. Tärkeitä ovat myös Facebookin aikajana ja videoleikkeet. Toimivatko kaikki sinulla hyvin?

Kuvittele, että Twitter on Reuters

Lähtökohtanamme on oletus siitä, että ansaittu mediavalvonta, julkaisuista riippumatta, on vain alkua. Jos ajattelet, ettei kukaan lue lehtiä ja sinun tehtävänäsi on esitellä lehtiartikkelit asiakkaillesi sosiaalisissa kanavissa, voit vahvistaa vaikutusta jatkamalla työtä tilaisuuden tullen maksetuissa sosiaalisissa kanavissa. Jos pyrit tavoittamaan oikeita seuraajia pelkästään Twitterin kautta jakamalla siellä uutisia johdonmukaisesti, voit kasvattaa seuraajakuntaasi ajan mittaan 20–30 prosenttia tai jopa enemmänkin.

Ihmisaivot suosivat visuaalista sisältöä

Vastaanotamme uutta tietoa mieluiten visuaalisesti, ja kaikkein parhaiten toimivat visuaaliset viestit, joihin on yhdistetty tekstiä. Me kuitenkin yleensä keskitymme eniten tekstiin, vaikkei se olekaan asiakkaiden mielestä tärkein asia.

Tee verkkosivustostasi siirrettävä

Konsepti, jossa saamme asiakkaan klikkaamaan banneria ja siirtymään sitä kautta verkkosivustollemme, jossa tarjoamme hänelle fantastisia elämyksiä, on melko vanhanaikainen. Nykyään voimme toimittaa kokonaisuuden (ei vain sisällön osaa) sosiaalisen kanavan kautta, jolloin asiakas voi reagoida interaktiivisesti ja halutessaan myös tehdä ostoksen (kaikki sisältö tulee verkkosivustolta).