5 vinkkiä asiakkaiden saavuttamiseen verkossa

Ymmärtämällä ihmisaivojen toimintaa voit ymmärtää asiakkaidesi verkkokäyttäytymistä. Verkkopsykologi Nathalie Nahai antaa parhaat vinkkinsä verkkomarkkinoinnin tehostamiseksi.

875x580_Nathalie.jpg

1. Kannusta ostamaan

Kiitä asiakasta ja vahvista ostohalukkuutta kertomalla, miten hyvän kaupan hän on tehnyt.
Voit esimerkiksi lähettää kiitoskirjeen tai sähköpostiviestin, jossa lukee: "Kiitos ostoksestasi – olemme iloisia kaupastasi – teit hyvän valinnan!"

2. Palkitse asiakas

Anna asiakkaalle jotain kiitokseksi, esimerkiksi alennusta seuraavalla ostokerralla tai jokin muu henkilökohtainen tarjous.

3. Viittaa suosituksiin

Muiden asiakkaiden, yritysten, julkkisten tai asiantuntijoiden antamat suositukset auttavat vakuuttamaan asiakkaan siitä, että hän on tehnyt oikean valinnan.

4. Käytä asiakkaan kanavia

Instagram, Twitter, blogit ja Snapchat ovat esimerkkejä kanavista, joissa monet asiakkaat suosittelevat erilaisia tuotteita ja palveluja muille. Käytä markkinoinnissasi oikeita kanavia.

5. Tee valitseminen helpoksi

Erilaiset lisäarvosta kertovat sanat, kuten "ammattimainen" tai "päivitys", sekä hinnat, jotka päättyvät numeroihin 97, 98 tai 99, saavat asiakkaan tuntemaan, että hän saa rahoilleen hyvää vastinetta. Kaikki haluavat tuntea itsensä ammattimaisiksi, saada viimeisimmän päivityksen tai tuntea saavansa hyvän hinnan.