PostNord Strålfors etsii teknologiayrityksiä innovoimaan uusia kestävän kehityksen palveluita

Tähtäimessä digitalisaatio ja kestävä kehitys: PostNord Strålfors, Aktia, Veritas, Fintech Farm ja Enfuce aloittavat yhteistyön uudessa innovaatio-ohjelmassa. Future Impact Builder on digitaalisten finanssipalveluiden innovointiohjelma, jonka tavoitteena on luoda uusia kestävän kehityksen palveluita, yhdessä kumppaniyritysten, sekä ulkoisten kehittäjien, kuten teknologiayritysten ja fintechien kanssa.

Aktia, PostNord Strålfors, Veritas, Fintech Farm ja Enfuce aloittavat yhteistyön uudessa innovaatio-ohjelmassa – tähtäimessä digitalisaatio ja kestävä kehitys.

Ohjelman pääteemana on kestävä kehitys, ja sen kumppaneina toimivat PostNord Strålforsin lisäksi pankki ja varainhoitaja Aktia ja eläkevakuutusyhtiö Veritas. Tarkoituksena on etsiä uusia ratkaisuja erityisesti varainhoitoon, työhyvinvointiin, sekä yritysten maksu- ja rahoituspalveluihin liittyen. Koska kyseessä on avoin innovaatio-ohjelma, ovat myös ennalta määriteltyjen teemojen ulkopuolelta tulevat aihiot tervetulleita.

"Meidän pyrkimyksemme on jatkuvasti vähentää ympäristöjalanjälkeämme. Kestävän liiketoiminnan harjoittaminen tuo mukanaan etuja paitsi meille, myös asiakkaillemme. Nyt meillä on mielenkiintoinen mahdollisuus yhdistää voimamme kumppaneiden kanssa luodaksemme vaikutuksen tulevaisuuteemme. Odotan innolla, miten teknologiamme ja ratkaisumme voivat hyötyä tämän ohjelman saavutuksista", sanoo PostNord Strålfors Oy:n Head of Business Development Sami Niininen.

Toisin kuin useissa samantyyppisissä ohjelmissa, Future Impact Builderin tarkoituksena ei ole julkistaa voittajaa tai luoda hypeä, vaan tuoda uusia innovaatioita toteutettavaksi.

Hankkeen takana toimivat Fintech Farm ja Enfuce, jotka ovat molemmat kokeneita kehitys- ja innovaatio-ohjelmien kanssa. Usein vastaavien ohjelmien lopputulos on PR:ää, eikä oikeaa uutta liiketoimintaa. Tällä kertaa asiat hoidetaan kuitenkin toisin. Ohjelmassa ei jaeta palkintoja, vaan tarkoituksena on aidosti kehittää ratkaisuja, jotka vietäisiin tuotantoon asti.

PostNord Strålfors, Aktia ja Veritas toimivat eri rooleissa finanssialalla, mutta meitä yhdistää sama näkemys ja arvot. Teknologia tulee olemaan merkittävässä roolissa kestävämmän tulevaisuuden luomisessa. Olemme valmiita myös tuomaan omia ohjelmistorajapintojamme ja dataamme ohjelman osallistujien käytettäviksi.

Ohjelma on kohdennettu pääosin pohjoiseurooppalaisille teknologiayrityksille, fintecheille ja muille innovaattoreille, ja se koostuu neljästä vaiheesta:

• Haku ja matchmaking -vaiheesta, joka kestää maaliskuun puoliväliin
  • Kahden kuukauden iteraatiovaiheesta, jossa ratkaisuja kehitetään ja validoidaan yhdessä kumppanien kanssa
  • Valinta ja neuvotteluvaiheesta, jossa päätetään ratkaisujen ja yhteistyön jatkosta
  • Tuotantovaiheesta, mikäli sopivia ratkaisuja löytyy

Lisätietoja:

Sami Niininen
Head of Business Development
PostNord Strålfors Oy
sami.niininen@stralfors.fi
puh. +358 40 503 49 94

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan