Kirje tuo viestin kummilapsilta Malawista ja Nicaraguasta

Strålfors kummiyhteistyö (002).jpg

PostNord Strålforsilla on asiakkaansa Planin kautta kaksi kehittyvissä maissa asuvaa kummilasta. Kummilapsiyhteistyön myötä pääsemme käymään kummilasten kanssa henkilökohtaista kirjeenvaihtoa.

Toinen PostNord Strålforsin kummilapsista on Malawissa asuva 9-vuotias tyttö, jonka lempipuuhaa on nukeilla leikkiminen. Toinen on Nicaraguasta kotoisin oleva 17-vuotias poika, joka kertoo kirjeessään tykkäävänsä jalkapallosta ja erityisesti FC Barcelonasta.

– Ryhdyimme kahden erilaisen lapsen kummiksi, sillä haluamme tutustua lasten ja heidän yhteisöjensä elämään. Malawi ja Nicaragua olivat meille ennestään melko tuntemattomia maita, mikä oli myös kiinnostavaa, PostNord Strålforsin Key Account Manager Minna Paloheimo kertoo.

Plan on lasten oikeuksien ja tasa-arvon puolesta työskentelevä järjestö, joka parantaa erityisesti kehittyvissä maissa asuvien tyttöjen elämää ja suojelua. Planin kummilapsitoiminnalla tuetaan kummilasten yhteisöjä, mikä voi tarkoittaa esimerkiksi uuden koulun rakentamista tai opettajien koulutusta, oppilaiden iltapäiväkerhotoiminnan kehittämistä tai uuden kaivon rakentamista yhteisöön.