Nordic Advertising Compass (NAC) 2019

Asiakkaiden käyttäytyminen muuttuu nopeasti. Kohderyhmät muuttavat käyttämiään kanavia ja uusia kanavia syntyy lisää. Kuluttajien käyttäytyminen sekä heidän saavuttaminen häiritsemättä muuttuu koko ajan monimutkaisemmaksi.

1 000 kuluttajaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa sekä Tanskassa ikäryhmästä 15–74 vuotta, vastasivat webkyselyymme kuluttajien käyttäytymisestä tammikuussa 2019.

Tulokset olivat hyvin samankaltaisia kaikissa maissa. Suurimmat erot näkyvät verratessamme aikuisten (30–74 v) ja nuorten (15–29 v) käyttäytymistä. NAC tutkimuksessa olemme pääasiassa seuraaviin neljään mediakäyttäytymisen alueisiin.

  1. Median kulutus. Mihin kanaviin kulutetaan eniten aikaa viikkotasolla?
  2. Mainontakanava valinnat. Mitkä kanavat ovat kiinnostavimpia ja mistä mainontaa seurataan?
  3. Kestävyys. Kuinka tärkeäksi Kestävä kehitys koetaan ja kuinka eletään kestävästi?
  4. Media ja Kestävyys. Kuinka paljon käytetään ruutuaikaa? Minkä ruudun ääressä viihdytään eniten/vähiten? Minkä kanavan käyttö halutaan vähentää?

Lataa PDF

Kun täytät yhteystietosi, saat ladattua raportin.

Samalla annat suostumuksesi, että PostNord Strålfors voi olla sinuun yhteydessä antamillasi tiedoilla. Voit lukea lisää henkilötietojesi käsittelystä tietosuojaselosteestamme.

Nordic Advertising Compass

* Pakollinen tieto