PostNord AB ja GKN Powder Metallurgy yhdistävät voimansa lyhentääkseen 3D-tulostettujen osien toimitusaikoja asiakkaille

PostNord AB – Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkaratkaisujen toimittaja – ilmoitti tänään ryhtyvänsä yhteistyöhön GKN Powder Metallurgyn kanssa, joka on johtava innovaatiokumppani tuotantoteollisuuden alalla. Tämän kumppanuuden ansiosta markkinat tuotantoteollisuudessa tarvittavien osien 3D-tulostukselle avautuvat suuremmalle yleisölle ja 3D-tulostuksen saatavuutta voidaan parantaa entisestään.

3D-tulostus tarjoaa kansainvälisille tuotantoteollisuuden valmistajille mahdollisuuden optimoida osiensa toimitusketjua saumattomalla logistiikalla, jonka ansiosta osien saatavuus Pohjoismaiden alueella paranee ja nopeutuu. Tämä lyhentää osien toimituksiin kuluvaa aikaa jopa 48 tunnilla.

”Metallin 3D-tulostus tarjoaa huomattavia taloudellisia hyötyjä valmistajille, jotka ovat ottaneet kyseisen teknologian käyttöönsä”, kertoo Ylva Ekborn, PostNord Strålforsin toimitusjohtaja.

3D-tulostuksessa tapahtuneen kehityksen myötä yritykset voivat kartoittaa mahdollisuuksiaan 3D-tulostuksen saralla ja hyödyntää näitä mahdollisuuksia uusien ja edistyneiden teknologioiden ansiosta.

”Tämä yhteistyö on vain jäävuoren huippu siitä, mikä on tosiasiassa mahdollista, kun valmistajat etsivät uusia tapoja hyödyntää teknologian kehitystä ja uusia logistiikkastrategioita kilpailukykynsä parantamiseksi”, Ylva Ekborn toteaa.

PostNord AB:n ja GKN Powder Metallurgyn välinen yhteistyö on ensimmäinen askel logistiikan tehostamiseen ja valmistajien läpimenoaikojen lyhentämiseen. Se osoittaa myös, että PostNord on varteenotettava toimittaja monien eri materiaalien, kuten muovin ja metallin, 3D-tuotannossa kaikkialla Pohjoismaissa.

”Valitsimme yhteistyökumppaniksemme PostNord AB:n, sillä näemme yhteistyössä mahdollisuuden kehittää tuotantoteollisuuden toimitusketjua etenkin Pohjoismaissa”, kertoo Peter Oberparleiter, GKN Powder Metallurgyn toimitusjohtaja.

”Tämä yhteistyö tarjoaa uskomattomia hyötyjä asiakkaillemme lyhentämällä osien toimitusaikaa lähes kahdella työpäivällä, mikä on ensisijaisen tärkeää asiakkaille, joiden toimituksista PostNord huolehtii.  Metallin 3D-tulostusteknologiamme mullistaa perinteisen tuotantoteollisuuden lyhentämällä tuotannon läpimenoaikoja huomattavasti ja tarjoamalla mahdollisuuden valmistaa entistä monimutkaisempia tuotteita. Yhteistyö PostNord AB:n kanssa täyttää aukon markkina-alueen logistiikassa ja varmistaa, että tulostetut osat saadaan valmistajien käyttöön tehokkaasti ja ajallaan. Tämä on ensimmäinen askel ennen GKN Powder Metallurgyn tulostusverkostoon liittyvän materiaalia lisäävän valmistuksen vakiinnuttamista.”

Lisätietoa kumppanuudesta on tulossa pian.

PostNord ja PostNord Strålfors

Me toimitamme! PostNord on johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja Pohjoismaiden alueella sekä Pohjoismaiden ja muun maailman välillä. Huolehdimme kotitalouksien ja yritysten postipalveluista Ruotsissa ja Tanskassa. Vahvan osaamisemme ja jakeluverkostomme avulla kehitämme pohjoismaisia vaihtoehtoja tulevaisuuden viestintää, verkkokauppaa, jakelua ja logistiikkaa varten. Vuonna 2017 konsernilla oli noin 31 000 työntekijää, ja sen liikevaihto oli runsaat 37 miljardia Ruotsin kruunua. Emoyhtiö PostNord AB on ruotsalainen julkinen osakeyhtiö, jonka pääkonttori on Ruotsin Solnassa. Lue lisää osoitteesta www.postnord.com.

PostNord Strålforsin kehittämien ja tarjoamien viestintäratkaisujen avulla yritykset, joilla on paljon asiakkaita ja toimittajia, saavat aivan uusia mahdollisuuksia entistä vahvempien ja henkilökohtaisempien asiakassuhteiden luomiseen. Digitaalisen alustamme avulla mahdollistamme saumattoman viestinnän riippumatta vastaanottajan käyttämästä kanavasta. PostNord Strålfors on osa PostNord-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja. PostNord Strålforsilla on yhteensä 750 työntekijää Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa, ja sen liikevaihto oli 2,1 miljardia Ruotsin kruunua vuonna 2017.

Median yhteyshenkilö

Rebecka Mathers

media@stralfors.com
+46 8 508 830 00

GKN Powder Metallurgy lyhyesti

GKN Powder Metallurgy tarjoaa ratkaisuja täysmetallin muotoilemiseen tarkkuuskomponenteiksi ja huippusuorituskykyisiksi komponenteiksi jauhemetallurgian menetelmiä hyödyntäen. Olemme jauhemetallurgian johtava asiantuntija, ja meillä on kattava kokemus ideoiden muuntamisesta tuotantotarkoituksiin. Yhtiö koostuu kolmesta yrityksestä: GKN Hoeganaes, GKN Sinter Metals ja GKN Additive. Yhdessä ne tarjoavat jauhemetallurgiaan ja materiaalia lisäävään valmistukseen sekä perinteisten komponenttien tuotantoon liittyviä palveluita. Olemme keskittäneet kolme yritystä yhden brändin alle.  Palveluksessamme toimii yli 7 400 asiantuntijaa yli 34 paikkakunnalla, minkä ansiosta kansainvälinen verkostomme on alansa kärkeä.

Kansainvälisen median yhteyshenkilö

Susanne Trautmann